Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis man ser på specifikationerne så er det meget tvetydigt. 1000:1 i kontrast opnåes egentlig kun med PVA paneler, men 2 ms responstid på et sådant panel er fuldstændigt urealistisk. Samtidigt er prisen så lav at man umuligt kan få et PVA panel i den størrelse, så det kan næsten kun være et TN panel.
Af Toranaga
Ok, ja det frygtede jeg også. Det var næsten for godt til at være sandt. Men vi må lige vente og se hvad folk siger om denne og så den nye LG 22" også. Ellers bliver det nok en Dell 2007WFP. Nu skal jeg først have skiftet PC og skærm om en måneds tid så der kan jo ske meget endnu ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg er 99,9 % sikker på, at det er et TN panel. Der findes endnu kun få andre paneltyper i 22 tommer segmentet og typisk har de højere opløsning.

Det må være dette panel fra Samsung selv: http://www.samsung.com/Products/TFTLCD/ ... M220M1.htm

Bemærk at det også her specificeres til 1000:1 i kontrast. Det virker lidt urealistisk, men jeg skal da ikke udelukke, at Samsung har gjort fremskridt på dette punkt. Mange af de nye TN paneler har trods alt fornuftig gengivelse af sort.
Af Toranaga
Ok, men det er mest de "flade" farver jeg frygter ved TN. Men vi må vente og se om nogen skriver om den.
Af ckn
Jeg kunne godt være interesseret i 20"-modellen (206BW) Synes de nye modeller har fået et fedt design. :)
Den har lidt lavere kontrastforhold 800:1, som lyder lidt mere realistisk...

Det ville da være dejligt at se en test af enten den ene eller andet model? :)
Af Toranaga
Jeg har i lørdags hentet en 226bw i Fona. Syntes umidelbart der er et rigtig godt billede på. Der er ingen pixelfejl. Designet på skærmen er rigtig flot og matcher godt med et sort tastatur ;)

Jeg har dog 14 dages returret, så jeg har ikke besluttet mig for om jeg skal beholde den. Alternativt bliver det en Dell 20" ws med S-IPS.

Vi har i dag modtaget en LG L2000C på arbejdet, som jeg lige har lånt for at se billedet. Denne skærm havde jeg overvejet, men er nu overbevist om at det SKAL være en widescreen skærm. Der er dog et rigtig godt billede på LG'eren (mener den har S-IPS panel) og den har muligvis overbevist mig om at jeg skal have Dell'en i stedet. Det eneste er bare at tekst m.m. bliver i det mindste, men det går nok.