Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beano
Jeg bruger en Harmony 900 i mit setup og sammen med mit nye 50" VT30 - virker fint, men jeg savner direkte adgang til f.eks. skifte af picture mode, PIP/PAP, etc. Findes koderne men til en anden model som er VT30 kompatibel?

Funktionaliteten er ikke på fjernbetjeningen men derfor kan koderne godt eksistere - har jeg ofte oplevet med tidligere TV og udstyr men har ikke ejet et Panasonic TV før.
Af Beano
Ok øv... men tak for svaret !
Beano skrev:Funktionaliteten er ikke på fjernbetjeningen men derfor kan koderne godt eksistere - har jeg ofte oplevet med tidligere TV og udstyr men har ikke ejet et Panasonic TV før.
Jeg kan godt se at 900 er RF, men har den ikke en IR indgang, hvor den kan lære de funktioner som mangler?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, men det hjælper jo ikke hvis den originale fjernbetjening ikke har en knap til PIP/PAP. Den skal jo lære det et sted fra ;)

Typisk så forstår apparaterne flere koder end der er medtaget knapper til på fjernbetjeningen. Det kan være knapper, som simpelthen er fjernet fra en ny version af fjernbetjeningen, men som stadig ligger i IR-codeset'et i TV'et/(eller andre apparater). Jeg har eks. med succes benyttet knapper fra tidligere apparaters fjernbetjeninger (eller rettere: blot koderne) og derved fået adgang til funktioner, som man ellers ikke kunne tilgå direkte via den nye fjernbetjening.
Af Beano
Præcist - tilføjer man 50VT30 som enhed på ens Harmony remote, får man adgang til HDMI 1-4 som ikke findes på den originale remote. Også AV-1, AV-2, PC og component er der - men component koden virker desværre ikke selv om TV'et har indgangen. Der er også kode til både tænd og sluk, ikke kun power toggle.
Af Peter Schrøder
Torben Rasmussen skrev:Jo, men det hjælper jo ikke hvis den originale fjernbetjening ikke har en knap til PIP/PAP. Den skal jo lære det et sted fra ;)
Ja, det kan jeg godt se. Jeg fangede ikke lige at knappen manglede på den originale fjernbetjening...
Harmony One kan dog lære macroer på op til 6 tastetryk. Mon ikke det gælder 900 også? Bøvlet men bedre end ingenting.
Af Beano
Harmony 900 kan ikke som Harmony One lave macroer - utroligt nok!

Men vil så heller ikke hjælpe med VT30 da menuerne husker sidst valgte punkter - dvs. at du ikke ved at for at ramme et bestemt punkt kræver x-antal tryk ned.