Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JeppeVid
Hej med jer.

Jeg er nået til at jeg gerne vil streame indhold fra min mac til mit fjernsyn. Ifølge manualen understøtter mit fjernsyn diverse formater via dlna, deriblandt avi som jeg forsøger at streame,

Til formålet har jeg hentet serviio.

Når jeg så går ind og vil se filmen, kan jeg sagtens finde mappen hvori filerne ligger, men alle medie filer er ikke synlige. Det samme gælder billeder.

Alt dette virker problemfrit når jeg prøver med min playstation 3.
Streamingen foregår desuden problemfrit hvis jeg streamer samme filer med en usb-enhed.

Hvad kan der være galt? Jeg er lost.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Mange fladskærme er lidt sarte mht. hvilke DLNA-programmer man bruger til at streame fra. Prøv eventuelt Twonky. Det koster godt nok penge, men du kan prøve det gratis i en periode.
Af JeppeVid
Så fik jeg prøvet twonky.

Det er nøjagtig samme problem som med serviio.

De mapper jeg ligger ind kan jeg fint se på fjernsynet, alle medie filer er der bare ikke. hmm, er der noget jeg kan gøre?
Af JeppeVid
Bump, hvis en af de "mange" der fik købt tv'et herinde, har fået dlna til at virke.

Har prøvet en hel del, uden held.
Brugeravatar
Af soulgazer
Jeg har ingen problemer med at afspille musik og se billeder via Twonky som kører på min NAS. Har ikke prøvet video.
Har du problemer med alle filtyper eller kun video???
Måske noget med Twonky til Mac???
Har set denne server nævnt men ikke prøvet: http://fuppes.ulrich-voelkel.de/
Af JeppeVid
Det er alle filtyper den er gal med, de dukker slet ikke op på min skærm. Kan se mapper, men ingen filtyper, hverken film, billeder eller musik af forskellige formater. Har forsøgt mest med min mac.

Prøver lige twonky på min pc, og så vender jeg tilbage. Kan ikke huske om det er prøvet.
Af JeppeVid
Okay.

Så virker det pludselig, men kun meget begrænset.

Jeg kan se billeder.

Videoer kan jeg næsten ikke se nogen formater, fandt en enkelt den ku finde. Resten ser den simpelthen ikke. Ingen avi filer virker? er det normalt?

Og den video jeg kører, den hakker rigtig meget :/

Har obv ikke købt programmet endnu, så jeg er på trial.
Af JeppeVid
Hm, kender i det, når det pludselig virker, og i ikke aner hvad der er gjort anderledes? for det gør jeg ihvertfald ikke her, men virker det gør det.

Jeg kan se video, nu også med serviio.

Kan dog ikke trække hd/bluray videoer i mkv format, og tror ikke det er min stationæres skyld, men nærmere det trådløse net?

Så hvis i har nogle forslag til hvordan jeg evt kan få det til at virke er i meget velkomne. Kan godt overskue at rode lidt med routerens opsætning, hvis jeg ved hvad jeg skal lede efter :-)
Af JeppeVid
Sidste tilføjelse.

Har opdaget at hverken serviio eller twonky gider at afspille avi filer, specielt dem hvori der står xvid? Hvad kan jeg gøre med dette problem?
Af lasseAXS
Jeg er også på herrens mark. Jeg har prøvet både Twonky og Tvmobli, men ikke fået det til at virke.. Samme problem, hvor jeg ikke kunne se filer, men godt mapper.
Pludselig kunne jeg godt, se filer, men de ville ikke afspille Tvmobili gik i stedet i gnang med at transcode alle filer jeg satte til at spille.. Ikke lige det jeg har lyst til, men lod den dog gøre det.. Jeg kunne dog stadig ikke afspille filerne efter de var blevet transcodet.

Jeg har læst, at det kunne være routerens skyld. Er der nogen der ved, hvad man skal have slået til eller fra i routeren for at det virker?

Ellers så tror jeg, at jeg prøver med serviio når jeg kommer hjem..
Af JeppeVid
Havde ikke set du havde skrevet her også.
Har forsøgt at give videre hvad jeg ved i den anden tråd. Finder du ud af yderligere information, så skriv det endelig i en af trådene.. jeg vil ligeså, er dog på ferie fra om et par timer.

Vh.