Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af prebenh
Hvad er forskellen mellem E og Y-serie af G30'erne. Der er ca. 500 kr. i forskel, så et eller andet er der vel også til forskel.

Hvad er forskellen på G20 og G30. Jeg gætter på at G30 er G20'erens berømte efterfølger.

G30 bliver kritiseret for lidt buzzing. Er det noget der generer Jer andre brugere?
Af Mauer
Så vidt jeg ved er Y de skandinaviske modeller og E europæiske - kan ikke helt huske hvad de reelle forskelle er, men det er vist noget med tunerne.

G30 er rigtig nok opfølgeren på G20 - ved at søge lidt i forummet kan du finde masser af information om de reelle forskelle. Hvis du pønser på at erhverve dig en af disse modeller bør V20 også nævnes som et alternativ, prisniveauet svarer ca. til G30.

Til gengæld kan jeg kommentere mht. buzzing. Jeg kan godt høre mit TV (P42G30Y) summe lidt, hvis der ingen lyd er og scenerne er overvejende hvide/lyse. Men jeg skal næsten være opmærksom på det, for at bide mærke i det. Jeg tror i virkeligheden også akustikken i lokalet kan have en indflydelse, pga. selve lydens karakter og dens relativt lave niveau.

Alt i alt er buzzing hvertfald ikke en deal-breaker på mit eksemplar.