Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MrTrojborg
Gennem de sidste 10 dage er der ledt intenst efter en erstatning af mit 5-6 år gamle Samsung 40".

Jeg har efter utallige indlæg, anmeldelser og søgninger indsnævret feltet til følgende 2 modeller:

LG-60PZ550N
LG-60PK950N

I ren billedekvalitet SD og HD er der så en vinder blandt de to? Jeg kan lige så godt få de seneste features med hvis den nyeste model (PZ550) matcher PK950 i billedekvalitet.

Nogen der har et bud på det?

På forhånd tak,
Morten
Af MrTrojborg
Jeg har nemlig læst testen af PZ950. Jeg ved dog ikke om jeg kan drage direkte paralleller ned til PZ550 hvad angår billedekvalitet? Samme panel?

Desuden har PK950 et sort-niveau i testen på 0.05 og kunne godt tænke mig at vide om 0.04 i difference betyder særlig meget for billedet overhovedet? Altså når man ikke har noget måle udstyr udover sine øjne?

//Morten
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, 0.04 cd/m2 er en synlig forskel når vi snakker sortniveau. Der skal ikke ret meget til (i et mørkt lokale) før skærmen kommer til at se grå ud i stedet for sort og selvom tallet lyder af lidt, så er det jo nærmest en halvering af lysstyrken. Dvs. der slipper halvt så meget lys igennem på den ene skærm ift. den anden.
Af MrTrojborg
Jeg fornemmer at ud af de to skærme er LG-60PK950 den med bedst billedekvalitet alene baseret på bedre sort-niveau.

Jeg takker for besvarelserne og vil bestille mig sådan et!

//Morten