Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er der nogen der har erfaring med anvendelse af Netflix applikationen på danske Samsung modeller med Internet@TV funktionalitet?

Jeg har forsøgt at få det til at fungere, men det virker som om Samsung bevist har deaktiveret denne funktion på de danske modeller til trods for den bliver vist i applikations menuen.

Hvis man kigger under menuen 'Properties' i indstillinger inde i Internet@TV, så er Netflix specifikt nævnt som deaktiveret (i hvertfald på min UE46C7705).

Skal lige nævne Netflix kører fint via min Nintendo Vii, så det er ikke et teknisk problem i relation til forbindelsen, men det vil være lidt mere integreret/nice og have det hele i TV'et.

Super med et par råd hvis nogen kender en løsning - og måske lidt erfaring med samme opsætning på andre mærker?
Af kjelds
Jeg har det samme problem. Kan fint se Netflix over PS3, men ville selvfølgelig også hellere køre det over min PS50C7705. Desværre har skærmen ikke vist andet end sort skærm de gange jeg har startet Netflix appen. Har også forsøgt at få gang i vudu, men der skriver den direkte at tjenesten ikke kan køre på skærmen, da den ikke er købt i USA.

Derimod lader Hulu plus app'en samt CinemaNow app'en til at virke upåklageligt. Har dog endnu ikke logget ind på Hulu Plus, da man skal have et abonnement hertil og det venter jeg lige med at tegne, til jeg har lidt bedre tid (man kan få den første uge gratis, så det skal udnyttes ;) ).

Så er spørgsmålet bare om der er en workaround til at få app'en til at tro fjernsynet er købt i USA?
Af hb.mortensen
Må man lige smide et spørgsmål ind, hvordan I ser netflix over ps3? Bliver der ikke stadig blokeret når man IP mæssigt befinder sig udenfor US?
Af MKT
Lægger en amerikansk VPN på sin router er en mulighed. Den mest brugte er nok strongvpn, som også tilbyder brugerstøtte til opsætningen.
Af trold80
det er vel ikke noget der er mulig i nu, til danmark med ande man gør noget fixfax eller hvad ??

har et samsung LE46c755
Af hb.mortensen
Hvilken vpn service bruger I? Har pt strongvpn, men virker ikke til det er hurtigt nok til at streame HD...
Her er hvad jeg gjorde:

1) Købte en WNDR3700 router fra Netgear, da den er utrolig nem at installere dd-wrt på.

2) Fulgte de første 3 skridt i denne guide. Skridt 4-6 var ikke nødvendigt i mit tilfælde.

3) Købte et abonnement hos strongvpn til 55 dollars for et år, hvor jeg valgte en server i New York.

4) Fulgte denne guide til at opsætte min WNDR 3700 router.

5) Jeg har nu fået en amerikansk IP og det er herefter nemt at gå ind på Netflix og oprette en måneds gratis abonnement (de kræver kreditkort oplysninger, så husk at afmelde inden en måned hvis du ikke vil have det).

Har du ikke lyst til at købe en ny router, så tjek i dd-wrt's database om den router du allerede har er understøttet. Folk skal dog være opmærksomme på, at det er muligt at ødelægge sin router ved at installere dd-wrt, så læs de guides der passer til din router rigtig grundigt igennem.
hb.mortensen skrev:Hvilken vpn service bruger I? Har pt strongvpn, men virker ikke til det er hurtigt nok til at streame HD...
Efter at have betalt for strongvpn, læste jeg at en var skiftet til usvideo.org fordi det kørte hurtigere end strongvpn. Om dette så er tilfældet aner jeg ikke, men det er da et forsøg værd og jeg hører gerne fra folk der har prøvet :) Jeg kan selv streame netflix i SD High quality (som netflix kalder det), hvilket svarer til signalet fra TV2.
Af hb.mortensen
Havde fat i strongvpn supporten, for sys det var noget mærkeligt jeg kun fik ca 1 mbit ved openvpn igennem deres forbindelse, når jeg uden vpn havde ca 13 mbit til en NY server (har ellers 50 mbit forbindelse). Ændrede min vpn type til PPTP og nu har jeg 10+ mbit til NY servere - storartet! Netflix HD film kører i hvert fald fint :)

Går udfra netflix må køres igennem PS3'en, da den jo kan sættes op til anden DNS. Pt vil jeg ikke downgrade al anden trafik hastighed pga netflix :)
Af Ivanovich
Jeg er i samme situation. Havde faktisk købt fjernsynet netop fordi det lod til at man kunne bruge apps og dermed netflix direkte på fjernsynet, istedet for via. PS3'eren. Men jeg må åbenbart ikke have læst ordentligt på lektien.

Jeg startede også med at bruge VPN, men fandt ud af at der er en meget hurtigere, nemmere og billigere måde at bruge amerikanske tjenester, i hvert fald netflix.
Du skal bare bruge en amerikansk DNS server.

Kig her hvis du vil vide mere: http://www.martin-wickings.dk/netflix-i ... e-vpn.html
Det er i øvrigt hurtigere for mit vedkommende, end en VPN tunnel...

Og lad mig endelig vide, hvis der er nogen der kan finde ud af at snyde deres fjernsyn til at tro det er købt i USA :D
Af hb.mortensen
hvordan får i til at starte med installeret netflix app'en på jeres ps3?

Har lige erhvervet mig et samsung u46d7005, og netflix app'en synes ikke at findes i deres app store.

Men igennem ps3 ville nu være tilfredsstillende for mig.
Af trold80
hej vil bare sige jeg ser bået netfix og hulu på tv via xbox og det funger fint, det er kørt over dns :)
Af kjelds
trold80 skrev:hej vil bare sige jeg ser bået netfix og hulu på tv via xbox og det funger fint, det er kørt over dns :)
Er det Hulu plus du har kørt via xbox? Jeg kan ikke få deres sign-up til at æde mit kreditkort som åbenbart er nødvendig for at få den første måned gratis (hvilket også er tilfældet for netflix). Hvordan har du fikset det?
Af Barnabas
@hb.mortensen og Ivanovich:

På mit samsung 2010 var jeg nødt til at lave en factory reset på tv'et.

Det gøres ved at holde exit knappen inde indtil tv'et prompter ja/nej.

Dernæst flg.:

1) Tag ethernet kabel ud af dit tv.

2) Lav din standard config, og opsæt unblock us som dns server under netværks indstilling. Kræver en unblock us trial eller aftale.

2) Indsæt ethernet kabel igen.

3) Start apps delen af tv'et op, og se det afinstallere de skandinaviske apps til fordel for de amerikanske.

4) Konstater at på 2010 Samsung tv der virker netflix app'en IKKE. Hvis man kigger i oversigten over apps er der en netflix app på 1,8 mb, men den der er installeret er på 650 kb eller deromkring. Den er også låst så man ikke kan forsøge at af/geninstallere.
Af Bob2
hb.mortensen skrev:hvordan får i til at starte med installeret netflix app'en på jeres ps3?

Har lige erhvervet mig et samsung u46d7005, og netflix app'en synes ikke at findes i deres app store.

Men igennem ps3 ville nu være tilfredsstillende for mig.
Sådan gør du:

1) Lav en amerikansk bruger på din ps3
2) følg beskrivelsen her:
http://www.dailyrush.dk/boards/1460/topics/93717/
Det var den jeg brugte. jeg hentede netflix app på us PlayStation store.
Husk at taste korrekt kredit kort Info på netflix.

Ovenstående virkede i første forsøg for mig.