Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ja, mit TV er åbenbart begyndt på dette.

Det vil sige, at jeg tænder TV'et, så slukker det med det samme, lige efter dette tænder det igen (af sig selv), og slukker derefter af sig selv igen.

Tænd, sluk, tænd, sluk.

Jeg kommer ikke engang så langt til at se kanaler, skærmen begynder kun at lyse let op.

Det er ikke mere end 7 måneder gammelt.

Modellen er LG 50PK550.

Håber der er nogen, der kan hjælpe :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har flyttet din tråd til "TV" i stedet for "Monitors".

Umiddelbart lyder det som om der er noget galt med strømforsyningen. Den må nok en tur på værksted.
Af NuclearCore
Tak for det, Torben :)

Har du, eller nogen andre for den sags skyld, nogen idé om, hvad sådan en reparation vil koste?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Idenfor garantiperioden så må det ikke koste noget. En fejlende strømforsyning må formodes at være forårsaget af en fejl, som har været der fra starten af. Sådanne fejl er dækket af den almindelige reklamationsret. Din forhandler skal også betale fragten til og fra din adresse.
Af NuclearCore
Det lyder godt.

Jeg er dog stadig i tvivl pga. http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSH ... EoccAK.7Tw

Under "Bevisbyrden" står der, at de første 6 måneder formodes fejlen at være fra fabrikken af, men de resterende 18 måneder er det op til mig at bevise det.
Det er 7 måneder siden, jeg købte mit.

Er der stadig håb?

På forhånd tak!
:D :D
Af beatmore
Hvis du ikke har været inde og rodde i TV'et så er det ikke dig der har ødelagt den, og derfor må det være en dårlig komponent.
Mener i øvrigt også at loven siger at butikken har bevisbyrden det første år.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I praksis så kan jeg ikke forestille mig, at Elgiganten ville stille sig på bagbenene over så åbenlys en produktfejl. Med mindre man finder en halv liter cola i TV'et, så burde det være ret ligetil at afgøre, at det er en følgefejl af dårlige komponenter.
Af NuclearCore
Det er virkeligt gode nyheder for mig, da jeg end ikke har haft TV'et åbnet.
Jeg har været meget påpasselig med at TV'et ikke skulle lide overlast netop pga. den pris, jeg har betalt.

Jeg er selv overbevist om, at det er en defekt i strømforsyningen fra fabrikken af.

Nu må vi se, hvad Elgiganten mener.
Umiddelbart har jeg et godt indtryk af dem, og tror da, som du også siger, ikke at de vil modsætte sig en gratis reparation.

I har begge været til stor hjælp, Torben og beat :)