Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Amadeus
Har lige købt et 46" Samsung 8-series (LED),og det er virkeligt et dejligt TV som til fulde opfylder vores behov for billedkvalitet osv.

Men desværre kan jeg ikke få fjernbetjeningen til at virke - der er simpelt hen ikke forbindelse mellem fjernbetjeningen og Tv'et. Det er død irriterende og jeg har efterhånden brugt mange timer på at læse i manualer, kigge på nettet, snakke i telefon med supportere og endda fået tilsendt en ny fjernbetjening - uden resultat.

Det man bliver bedt om, hvis fjernbetjeningen ikke automatisk pair'er med TV'et er at foretage en manual pairing. Dette gøres ved at slukke TV'et (og hive stikket ud i to minutter), nulstille fjernbetjeningen (RESET), trykke på "pairing" på fjernbetjeningen og tænde tv'et på frontpanelet.

Denne fremgangsmåde er nu forsøgt mange gange, men det er ikke lykkedes endnu at få forbindelse...

Samsung leverer en lille ekstra fjernbetjening med, og den fungerede fint fra day one. Ligeledes kan jeg bruge Zaptor-boksens fjernbetjening, idet jeg har kodet den til at virke på TV'et. Men jeg mangler stadig alle de ekstra menuer og funktioner, som man får adgang til med Samsungs egen fjernbetjening.

Jeg får således ikke fuldt udbytte af fjernsynet, og jeg overvejer kraftigt at gøre brug af min returret, da vi stadig er indenfor de 14 dage.

Med dette indlæg vil jeg samtidig gerne advare andre brugere om at købe et Samsung B8050. Selve TV'et er fint, men havde jeg forudset alt dette bøvl havde jeg valgt en anden model. Det er ufatteligt at man i 2009 kan købe et tv til næsten 20.000,- og så virker en så simpel ting som fjernbetjening ikke. Vores gamle Dantax fra 2001 havde ikke den slags problemer. Det er sgu en ommer! :)

Er der nogen, der har oplevet tilsvarende, eller har nogle gode råd??
Af Kilroys
Step3. TV Reset
1) Unplug the Power cord for 2 minutes and re-plug the cord again. (Standby mode - Indicated LED light is just on)
(The following methods are same with step2)
2) Press "RESET" button on the bottom of the remote control with a sharp object
(Keep a distance less than 1 m between remocon and TV)
3) Press "PAIRING" button on the bottom of the remote control with a sharp object
(Keep a distance less than 1 m between remocon and TV)
4) Turn the TV on by pressing the "POWER" button on the front panel of the TV within 30 sec.
5) If Beep is sounded, setting is completed. Press any buttons on remote control to check
if the Remote control is properly paired. If the remote control does NOT work, follow Step3.
Af Amadeus
Tak for input, men har prøvet denne fremgangsmåde mange gange uden held.

Det må være fjernsynet, der er defekt.
Af Kilroys
Symptom : Remote Control doesn''t work or Pairing of remote-control is error.
Cause : SW of RF Module
Solution : Replace to P-RF Module improved by software from 1.3 to 1.4 and above version
Af Mille-R
Amadeus skrev:Tak for input, men har prøvet denne fremgangsmåde mange gange uden held.

Ring til Samsung, og få en service montør forbi dig. De kommer rimelig hurtigt. Synd at fravælge et kanon TV pga du ikke har prøve at få en service mand forbi.
Af Amadeus
Mille-R skrev:
Amadeus skrev:Tak for input, men har prøvet denne fremgangsmåde mange gange uden held.

Ring til Samsung, og få en service montør forbi dig. De kommer rimelig hurtigt. Synd at fravælge et kanon TV pga du ikke har prøve at få en service mand forbi.
Nej nej skal nok beholde det. Billedkvaliteten er jo fænomenal :)

skal bare have en IR fjernbetjening. De virker nemlig uden problemer.
Amadeus skrev:Har lige købt et 46" Samsung 8-series (LED),og det er virkeligt et dejligt TV som til fulde opfylder vores behov for billedkvalitet osv.

Men desværre kan jeg ikke få fjernbetjeningen til at virke - der er simpelt hen ikke forbindelse mellem fjernbetjeningen og Tv'et. Det er død irriterende og jeg har efterhånden brugt mange timer på at læse i manualer, kigge på nettet, snakke i telefon med supportere og endda fået tilsendt en ny fjernbetjening - uden resultat.

Det man bliver bedt om, hvis fjernbetjeningen ikke automatisk pair'er med TV'et er at foretage en manual pairing. Dette gøres ved at slukke TV'et (og hive stikket ud i to minutter), nulstille fjernbetjeningen (RESET), trykke på "pairing" på fjernbetjeningen og tænde tv'et på frontpanelet.

Denne fremgangsmåde er nu forsøgt mange gange, men det er ikke lykkedes endnu at få forbindelse...

Samsung leverer en lille ekstra fjernbetjening med, og den fungerede fint fra day one. Ligeledes kan jeg bruge Zaptor-boksens fjernbetjening, idet jeg har kodet den til at virke på TV'et. Men jeg mangler stadig alle de ekstra menuer og funktioner, som man får adgang til med Samsungs egen fjernbetjening.

Jeg får således ikke fuldt udbytte af fjernsynet, og jeg overvejer kraftigt at gøre brug af min returret, da vi stadig er indenfor de 14 dage.

Med dette indlæg vil jeg samtidig gerne advare andre brugere om at købe et Samsung B8050. Selve TV'et er fint, men havde jeg forudset alt dette bøvl havde jeg valgt en anden model. Det er ufatteligt at man i 2009 kan købe et tv til næsten 20.000,- og så virker en så simpel ting som fjernbetjening ikke. Vores gamle Dantax fra 2001 havde ikke den slags problemer. Det er sgu en ommer! :)

Hej A

Syntes du skal kontakte din butik hvor du har købt det og aflevere dit serie no på tv og be dem om at kontakte den lokale Samsung konsulent, SÅ bestiller vi en ny remote til dig.

Serie no skal tages fra skærmen ikke kassen. eller kvitteringen.

SamsungDK
Amadeus skrev:Har lige købt et 46" Samsung 8-series (LED),og det er virkeligt et dejligt TV som til fulde opfylder vores behov for billedkvalitet osv.

Usp glemte at skrive Du kan os sende mig en mail med det hele så bestiller jeg en til dig. Send mig en mail med MOdel serie no og Din adresse. Salgs dato og købs sted.

S
Af Amadeus
Hej SamsungDK,

Tak for det flotte tilbud. Jeg sender en PM med nærmere info.
Af mads30
hey er da trist over at horer du ik kan fådin fjernbetjening til at virke, og kunne se du har fået tilsendt en ny, kunne du tænke dig at sælge den da jeg er ved at bestille en ny en til mit samsung hvis det da er den nye model vil jeg godt give dig 1200 for den og forbinde og loade nyt sotfvare på dit tv. mvh mads andersen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tråden er fra 2009, så fjernbetjeningen er jo ca. 2 år gammel og dermed ikke den nye.
Af mads30
ja den havde jeg ikke lige set komme, er så ivrig efter den nye remote fra samsung at jeg bare skynte mig at skrive.. sadan nlet gammle nlet burde slettes enligt. ja sa venter jeg til butikkerne har flet den hjem igen om lang tid desværre :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvorfor i alverden skulle vi slette gamle indlæg? Det går jo fuldstændigt i modsat retning af hvad vi prøver at opnå her.
Af mads30
hvad pr_ver i at op nL da , men et 2 Lr gammelt indlæg om en fjernbetjening. hvor der kun er en standdart formular som findes alle steder så var der nok mange andre ting som var nået væsenligere at gemme. hvis du tænker på at man skulle kunne finde et svar på et problem. men så sætter man da sådan naet i index og ikke et rodet sysstem men nyt og gammelt blandet sammen oven i hinanden, men det er jo da rart at have mulighed for at kunne finde et svar pa et sporgsmal