Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har opdateret den store artikel om LGs fladskærme med danske priser og henvisninger til prissammenligning. Se under de respektive afsnit for hver model for flere detaljer.

Jeg opdaterer også inden længe information omkring Nano modellerne, som har fået lidt ændringer i forhold til de specifikationer, der blev nævnt på CES 2011 tilbage i januar.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
JesperKeller skrev:Ifl. deres konsulent Martin Vest, kommer LW950 med Nano Teknologi og Passiv 3D.

Tror deres 47" LW950 starter på samme pris som den gamle LX950n. omkring 22k
Den skifter navn til LW980W og kommer ganske rigtigt med Cinema 3D. Læs eventuelt mere i denne artikel:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1308042595

Umiddelbart gætter jeg på at Nano modellerne lander i august/september og det vil være en af LGs hovedfokuspunkter på den kommende IFA 2011 udstilling i Berlin til september :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Michael P skrev:Ja da jeg vidst skal til at læse videre måtte jeg spare på penge og gå fra tanken om de nye panasonic tvér.
Så faldt jeg over LG 50PZ250N til 57xx, og efter lidt søgning, ja der er desværre ikke mange omtaler om bundmodellen, men de skulle vidst køre med samme panel som PZ950, dog er alt extra skrabet væk, så som RJ45 stik, En HDMI port, Smart-tv delen, og Tru-black filteret.

Men må sige at jeg er overrasket over dette tv, Utrolig flot billede, og klarer hurtige billeder godt, og ligger ikke mærke til slør omkring menneskerne som jeg gjorde på 47LD750N.

Jeg har ikke brug for alt det løse pjat, og kan sagtens leve uden det filter, synes det spejler ligeså meget som LDét jeg havde.
Sort niveauet er godt (set med mine øjne, har læst testen af PZ950N, hvor det bliver kritiseret, men det er altså ikke det vilde jeg ligger mærke til, og SL8000 (nogle snakker om at LD750N er efterfølgeren, hæng mig ikke op på det) havde ringere sort niveau, så jeg bestilte mit nye tv :)

Utrolig flotte billeder, det er en HEL fornøjelse at se tv nu.

Ja Panasonic har bedre sort osv, men vi snakker jo oss om et tv til cirka 10000 kr mere, og man får vel lidt for pengene ;)

Så Thumbs op for dette 2011 produkt, for en alm. forbruger :)
Må jeg opfordre til at du samler disse erfaringer og smider dem ind under afsnittet med brugeranmeldelser. Jeg er sikker på, at mange kan få gavn af dine betragtninger.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewforum.php?f=10
Af TheGreatGazoo
Hvis specs er angivet korrekt på LGs hjemmeside må 750 og 950-modellerne have et andet panel da de har et andet kontrastforhold. Tidligere har det været nævnt at denne forskel skulle skyldes filteret, men 570-modellen har også TruBlack, men kontrastforholdet er det samme som på 550.

Forstår virkelig ikke hvorfor det skal være sådan et detektivarbejde at deducere hvad man reelt betaler for. Men det kan da ikke opfattes som værende andet end suspekt at producenterne ikke tør fortælle hvad deres apparater indeholder.

Child please...
Af kgn77
Jeg købte for 3 et halvt år siden et 50" samsung plasma for 20K og forventede at jeg havde tv de næste 5-7 år.. Dette skulle vise sig at ikke at holde, da det allerede er blevet "træt"
Derfor har jeg svært ved at overtale mig selv (og ikke mindst konen O-O ) om at man skal købe de dyre modeller. Så jeg vil høre om det virkelig passer hvad "Michael P" skriver, at de billige modeller har samme panel som de dyre, for så blot at spare på indgange og lir?
Har kigget på 50PT351N til 4300 kr. Er det for billigt når man ikke har behov for mere end 1 hdmi indgang, og sagtens kan undvære 3d, o.lign. Eneste krav er et godt billede :)

Nogen derhar erfaringer med dette tv eller noget lignende ??

Kim Nielsen
Af TheGreatGazoo
Skal briller købes seperat eller følger der som standard briller med til visse 3d-plasma-modeller?

Synes at manualen indikerer at der følger en brille med, men der var ingen i min kasse.
Af Andfr
Jeg har opdaget at ved jeres link ved LG 32LW550W når man trykker kommer man til pricerunner, men der står der at den hedder LG 32LW5500 er det den eller er der en forskel?

Andreas F
Af JesperKeller
Hej Andfr

Forskellen på de to er at LW550w er nordisk model, mens LW5500 er international
Af Andfr
Okay mange tak, men hvad er forskellen så på dem?

Andreas F
Af JesperKeller
Forskellen er kun at den ene er forberedt til de nordiske tuner, altså det MPEG-4 signal vi kører med, og den anden muligvis ikke er forberedt.
Af Andfr
Men gør det nogen forskel? Kan også se at den internationale er billigere?

Andreas F
Af mbm
W modellerne skulle have DVB-T2 tuner hvilket vel er at foretrække hvis man ønsker et "fremtidsikret" TV
Af duch3n
Jeg modtager et LV530N på torsdag, er der nogle der ville være interesseret i en anmeldelse?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8