12 jul 2011, 10:39
Hej Flatpanels
Jeg er på jagt efter et nyt 32" tv til sommerhuset, hvor signalet er via husantennen...
Det betyder at jeg vil have en DVB-T2 tuner i, da jeg ikke vil have en ny boks om et par år, hvis jeg kan undgå det!
Men jeg syntes det er ret begrænset hvad der findes (umiddelbart?), er der nogen der har gode ideer/forslag?
Lidt ønsker har jeg naturligvis (ud over tuneren), og de er som følgende.
Need to have:
- DVB-T2 tuner
- DVB-S (Hvis jeg skulle kaste mig ud i en parabolløsning med tiden)
Nice to have:
- USB optagelse af programmer (næsten need to have)
- 100Hz (vil gerne det roligere billede, men ikke for enhver pris)
- Betjening via smartphone (lir...)
3D, internet og lignende er jeg ligeglad med....
Jeg har set at der findes et par Sony, Philips og Samsung modeller med det, men de er som regel i den dyrere ende...da det er et sommerhus vil jeg helst holde det lidt nede i pris, gerne under 5000,- eller lavere, men det bliver nok umuligt, eller??
Så, hvad er der af muligheder, med eller uden "Nice to have" kravene??
For resten, jeg vil umiddelbart foretrække Sony, da jeg har en Sony dvd/forstærker med Bravia Sync, som kan spare mig for en fjernbetjening (måske?), men ikke et ultimativt krav...
På forhånd tak
/chrols
Jeg er på jagt efter et nyt 32" tv til sommerhuset, hvor signalet er via husantennen...
Det betyder at jeg vil have en DVB-T2 tuner i, da jeg ikke vil have en ny boks om et par år, hvis jeg kan undgå det!
Men jeg syntes det er ret begrænset hvad der findes (umiddelbart?), er der nogen der har gode ideer/forslag?
Lidt ønsker har jeg naturligvis (ud over tuneren), og de er som følgende.
Need to have:
- DVB-T2 tuner
- DVB-S (Hvis jeg skulle kaste mig ud i en parabolløsning med tiden)
Nice to have:
- USB optagelse af programmer (næsten need to have)
- 100Hz (vil gerne det roligere billede, men ikke for enhver pris)
- Betjening via smartphone (lir...)
3D, internet og lignende er jeg ligeglad med....
Jeg har set at der findes et par Sony, Philips og Samsung modeller med det, men de er som regel i den dyrere ende...da det er et sommerhus vil jeg helst holde det lidt nede i pris, gerne under 5000,- eller lavere, men det bliver nok umuligt, eller??
Så, hvad er der af muligheder, med eller uden "Nice to have" kravene??
For resten, jeg vil umiddelbart foretrække Sony, da jeg har en Sony dvd/forstærker med Bravia Sync, som kan spare mig for en fjernbetjening (måske?), men ikke et ultimativt krav...
På forhånd tak
/chrols