Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har et Samsung D7005. Det kan fint afspille de fleste videoformater via DLNA og usb.
Mit problem er dog at billedet altid strækkes til at fylde hele skærmen (i både bredde og højde) eller kører i originalformat der ikke strækkes på nogen måder.

Når billedet strækkes til at fylde helt ud i bredde og højde, så bliver billedet jo desværre "forkert" dimensioneret.

Findes der nogen indstillinger man kan lave således at tv'et respekterer de dimensionsforhold der er i videofilen?
thomas_bk skrev:Hej

Jeg har et Samsung D7005. Det kan fint afspille de fleste videoformater via DLNA og usb.
Mit problem er dog at billedet altid strækkes til at fylde hele skærmen (i både bredde og højde) eller kører i originalformat der ikke strækkes på nogen måder.

Når billedet strækkes til at fylde helt ud i bredde og højde, så bliver billedet jo desværre "forkert" dimensioneret.

Findes der nogen indstillinger man kan lave således at tv'et respekterer de dimensionsforhold der er i videofilen?
Samsung´s egen video afspiller har en "Feature" hvor du kan sætte skærmforhold til "Normal" "Fuld skærm" osv. Det kan sættes mens du afspiller filmen og den gemmer den valgmulighed du nu har valgt, til næste gang du afspiller en film :0)

PS. Hvis den film du vil afspille ikke er "Fullscreen" og du har valgt "Fullscreen" i afspilleren vil billedet selvfølgelig være forkert dimensioneret