Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Efter jeg har hentet mit nyt GT30 hos en forhandler, finder jeg ud af at i stedet for det korrekte strømstik er der et strømkabel til en pc med. Forhandleren kom så forbi for lidt siden med et der passede til tvet.
Godt så....
Så tænder jeg for tvet og skal indstille kanaler.
Jeg kan så kun søge på satelitkanaler så snart jeg tænder det. Altså ikke en "blank" opstart hvor jeg først skal vælge land, sprog osv. Så blir man da mistænkelig????
Så gendanner jeg fabriksindstillinger på tvet og nu kommer menu med at vælge land, sprog osv., godtnok frem som på et helt nyt tv.
Jeg har stofakabel og søger derfor auto på dvb-c men tvet finder ingen kanaler overhovedet.

Hvad mener i om dette, jeg tænker jeg har fået et ompakket tv af en slags? Skærmen er faktisk hellere ikke helt ren som forventet og der var en del støv nederst bagpå skærmen da jeg pakkede den ud
Af BrianH
Tror ikke det er ualmindeligt. Langt de fleste af de skærme der bliver returneret med den 14 dages fortrydelsesret bliver solgt igen
Af preps
Kunne godt lyde somom det er et ompakket tv du har fået.

Sælger er forpligtet til at oplyse dette i fbm. salget.
Af Skyheart
Men det er underligt at selve Panasonic kassen havde tydeligvis IKKE været åbnet. Så det er fra Panasonic grossist det må komme, jeg mistænker faktisk ikke butikken for det.
Jeg tvivler også på der kunne komme sådan et lag støv bagpå på 2 uger.
Plejer der ikke også altid at være et tyndt stykke beskyttende film over skærmen når den er ny?
Det var der heller ikke.
Brugeravatar
Af radiomand
Hvilken størelse er dit GT30 tv ?
Der er film på front rammen fra fabrikken.
Den skal starte, med valg af menu sprog, ikke med satellit søgning.
Brugeravatar
Af radiomand
angående "strømstikket" 220Volt ledningen så er den fastmonteret i tv fra fabrikken, og kan ikke tages ud uden værktøj.
Af Skyheart
Det er et 46"
Og strømstikket skulle sættes i i midt bag tvet, og så var der en plastikklap i kassen der skulle monteres over det med en skrue.

Er der kun film på rammen? Er der intet beskyttende over selve skærmen?
Den store plastpose var også bare trukket løst ned over tvet.
Jeg mener det rigtigt er sat NED i posen og lukket henover toppen af tvet når man pakker det ud?
Brugeravatar
Af radiomand
Kassen til 46 + 50" har 2+2 holder i hver side og kan åbnes og lukkes igen.

Kassen til 42" kan kun åbnes i toppen, når den lukkes igen skal den tapes igen.

TVet er fra fabrikken sat ned i posen og denne er foldet sammen i toppen.

Netledningen er fra fabrikken sat fast i stikket bag den lille plade, som er skruet fast.

Der er ikke film på selve skærmen.
Senest rettet af radiomand 12 jul 2011, 09:45, rettet i alt 1 gang.
Af Skyheart
Tak for hjælpen, de info giver jeg lige videre i butikken om en halv time :)
Af Senic
Kan du ikke gå ind i service menuen og se hvor lang tid skærmen har været kørende - evt. sammen med ham fra butikken ? Det ville da vise om det er nyt eller ej.
Af Skyheart
Det vidste jeg ikke man kunne, hvordan gør du det?

Nu har jeg altså fået et helt nyt der er som det skal være.
De beklagede meget og jeg bebrejder nu heller ikke dem, men stedet hvor de får dem leveret fra.