Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SAS
Jeg har netop købt en Sony KDL 720NX skærm og ønsker i den forbindelse at få lyden fra mit TV ud gennem min NAD L 70 Surround receiver.
Som DVD/Blu Ray afspiller anvender jeg min Playstation 3. Min Playstation 3 er forbundet til TV`et med et HDMI kabel. Fra TV´et til min Receiver anvender jeg et optisk kabel der sidder i (Digital Audio out) i Tv´et og i (Optical In) indgangen på min Receiver.
Jeg har forsøgt at indstille TV´et til at anvende "audiosystem" i stedet for indstillingen "TV højtalere" men er ikke lykkes med at få lyd ned i min Receiver :((
Bør det ikke kunne fungere, eller er der noget jeg overser.

Vh
SAS
Af Michael P
Er det PS3 lyden du vil ha op til tvét, og ned i forstærkeren?
Eller er det generelt lyden fra tvet (når du ser alm. tv kanaler osv)
PS3éren skal indstilles til at sende lyden gennem HDMI stikket, hvis dette er tilfældet.

Jeg har selv en NAD T744, og der kan jeg indstille de optiske indgange, så de passer til den kanal jeg har i sinde at bruge (Altså DVD, TV, SAT osv) på forstærkeren
Ved godt nok ikke med opsætningen på din, hvordan det foregår, men på min skal jeg i monitor out på forstærkeren, og så forbinde det til tvet, trykke på Enter tasten, og så skulle der meget gerne komme en menu op, hvor man kan indstille det :)
Af SAS
Tak for hurtig respons :)
Min tanke var at anvende min receiver når jeg afspiller film via min PS3. Når jeg ser TV kan jeg godt leve med lyden fra Tv`et.
Hvis jeg f.eks. afspiller en DVD/blu ray på PS3 nu, kommer lyden over i TV`et som forventlig. Udfordringen er som sagt at få lyden ud af TV´et og ned til receiveren :)
Af SAS
Det virker - skulle som du sagde vælge input på min receiver :)
Af Michael P
Godt jeg kunne hjælpe :)
Af Kratz
Men jeg vil godt tilføje (som altid) at dette ikke er det optimale setup.
Det er aldrig smart at føre lyden gennem TV'et!
Nu ved jeg ikke om du kører surround, men hvis du gør vil dette normalt nedsamples til stereo efter en tur forbi TV'et.
Hvis du alligevel benytter TV'et egne højtalere når du ser TV forstår jeg slet ikke hvorfor lyden skal passere denne vej?
Hvorfor ikke bare forbinde din PS3 direkte til din receiver med det optiske kabel? Det giver et langt bedre resultat!