Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Jeg flytter snart til et lille kollegieværelse og tænker derfor at det vil være en god ide at udskifte fjernsyn og crt monitor med en enkelt fladkærm.

Jeg synes det skal være en widescreen skærm da jeg kommer til at bruge den tv og film. Mht computerbrug skal den bruges 3d modeller, videoredigering, teksbehandling og surfing på nettet. Jeg spiller sjældent computerspil mere.

24" ville være omptimalt, men da jeg meget nødigt vil ødelægge min økonomi er mit budget på maks 3500kr.
Derfor overvejer Dells 2007WFP (fordi jeg har set den anbefalet meget her på siden i dette prissekment, den er jo på tilbud nu)

jeg har også set på Acer AL2216Wsd. Den er 22" og noget billigere...

Min far har lige købt en LG L2000ce-sf og den synes jeg ser godt ud. Så den er også en mulighed.

Men jeg er meget åben overfor andre forslag!

PS jeg er lidt nervøs for hvis der er pixelfejl på Dell skærmen... mener jeg læste her på siden at de accepterer 5? Og at det koster 750 kr. at sende den retur..?

Håber i kan hjælpe mig og på forhånd tak.

Mvh Sean Moloney
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Acers pixelgaranti er nu altså markant ringere end Dells - det fremgår af vores artikel på forsiden. Faktisk er Acer nogen af dem der har den ringeste garanti overhovedet, ved siden af visse modeller fra BenQ.

Jeg har ikke set pixelfejl på nogen af de Dell skærme jeg har haft fat i efterhånden og de tæller adskillige 2007FP modeller, 1707FP, 1907FP og en række af de ældre eksemplarer med S-IPS panel.
Af Agent Cooper
Tak for svaret!

Jeg regner med at købe den omtalte Dell skærm i morgen, men jeg faldt også over denne her:

Dell E228WFP 22-inch Widescreen LCD Flat Panel

Vil den være et bedre køb til den brug jeg har nævnt?

Da den koster ca. det samme som den anden gætter jeg på at det er et dårligere panel?
Af Scandal
Uden at have kigge på skærmen, vil jeg næsten væde med den står oplyst til 5ms responstid - og så er det én af de mange 22" skærme, der er på et TN panel.
(lige som Samsung 225BW, Viewsonic vg2230wm osv..)
Af Agent Cooper
... og de er ikke specielt anbefalelsesværdige? Forstår jeg dig ret?
Af Scandal
Agent Cooper skrev:... og de er ikke specielt anbefalelsesværdige? Forstår jeg dig ret?
Well, man får 22" til meget lav pris - og det er jo et plus.
Der ud over er det jo forskelligt hvad folk sætter pris på.
De nævnte skærme har samme svagheder som andre skærme med TN paneler (ikke så gode farver og dårlig betragtningsvinkel.)

Jeg har selv været tæt på at købe en 22", emn ombestemte mig i sidste øjeblik. Nu bliver det nok en 20" i 4:3 format i stedet, med et S-IPS panel.
Af Mokkat
tn panel er ikke så slemt når vi snakker computerbrug, men skal du feks have skærmen stående på dit bord mens du ligger på sofaen og bruger den som fjernsyn, vil dens dårlige betragtningsvinkler være noget af en gene
Af Agent Cooper
Tak for svarende!

Jeg har besluttet at holde mig til de lidt dyrere paneler så det bliver en 20".