Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg står overfor at skal købe et 55" LED TV til stuen og et 40" LED TV til mit computer værelse.
Umiddelbart står valget imellem Sony og Samsung - men jeg er blevet lettere overrasket over hvor mange på eks. Youtube der klager over clouding/bleeding på Samsung modellerne - jeg ved ikke om Sony er lige så ramt.

Jeg er ikke umiddelbart interesseret i alle mulige ekstra features, jeg vil bare gerne se blandet tv samt films - uden at være nørdet med alle mulige detaljer.
55"'eren må gerne være klar til 3D - men det er ikke noget jeg har tænkt mig at bruge foreløbigt.

Findes der over hovedet LED TV's til mig uden alt for mange kendte problemer - og hvad kan jeg evt. nøjes med (middel model f.eks. ?)

Tak på forhånd
Af TheSleeper
Samsmung UE55D8005 er klart den bedste Edge LED på markedet ...

Den lider desværre af clouding, men du kan være heldig og få en uden :0)

Min storebror fik en uden nogen form for clouding så ,det er lidt et lotteri må man sige ...

Det er en FANTASTSK skærm og klart det flotteste billede jeg har set på et TV nogensinde :D
Brugeravatar
Af MigSelv
Og Sony HX920 er nok den bedste bagbelyste led skærm, så her slipper man for clouding.
Af vizz
TheSleeper skrev:Samsmung UE55D8005 er klart den bedste Edge LED på markedet ...

Den lider desværre af clouding, men du kan være heldig og få en uden :0)

Min storebror fik en uden nogen form for clouding så ,det er lidt et lotteri må man sige ...

Det er en FANTASTSK skærm og klart det flotteste billede jeg har set på et TV nogensinde :D
Og med mit held vil jeg helt sikkert få en af de værste... ;( - der er helt vilde eksempler man kan finde på youtube omkring dette (på D7005 og D8005'eren) ...

Tak for info begge - jeg syntes dog at HX920'eren er lidt for dyr - kunne godt tænke mig at den max. kostede 20k med beslag - og helst 15k ;)

Er clouding værre på 55" end på 46" skærme, eller er det lige fedt ?

På forhånd tak.
Af Kajs Bodega
vizz skrev:
Som udgangspunkt så ja. Chancen for clouding på en given model forøges sammen med skærmstørrelsen.
Af THM
vizz skrev:
Og med mit held vil jeg helt sikkert få en af de værste... ;( - der er helt vilde eksempler man kan finde på youtube omkring dette (på D7005 og D8005'eren) ...

Tak for info begge - jeg syntes dog at HX920'eren er lidt for dyr - kunne godt tænke mig at den max. kostede 20k med beslag - og helst 15k ;)

På forhånd tak.
du burde helt klart overveje denne: http://www.wupti.com/Produkter/55LX950N ... artnersite

den har led dioderne bag panelet, og lider ikke af clouding.
den har desuden THX profil som giver et naturligt billede. samt scanning backlight som kan aktiveres uden trumotion, som jeg vil anbefale at slå fra :)
Af Mysen
Jeg holder med THM... Det er nok en model, der ligger tæt på Sony's billedkvalitet, og undgår i hvert fald clouding på samme måde. 3D er dog ikke på niveau med de øvrige.

Hans link virker ikke, så du får lige et til pricerunner her
wupti har den på lager...