Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af GoldMan
Skal bruge en fladskærm til for det meste og se film og surfe på men også lidt spil:

http://edbpriser.dk/Products/Compare.as ... cts=263058

Jeg har kigget på de her 2 længe og jeg har kun ca. 1600 ud af mit budget og vil ikke give fler epenge ud - men hvilken en skal jeg vælge? Jeg kan se at der er meget forskel på billede kontrast forhold mellem de to skærme men hvilken en ville i vælge?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
LGs har dynamisk kontrast, som du ikke rigtigt kan sammenligne med Acers der ikke har det. Dynamisk kontrast er et billigt trick til at booste kontrastforholdet og mange ender med at slå det fra alligevel fordi det irriterer at skærmen skruer op og ned for lysstyrken hele tiden.

Acers har integrerede høttalere, som du reelt også betaler for, men som nok ikke er meget værd med mindre du kun lytter til ringetoner fra mobiltelefoner ;)

Acer har desuden en ret elendig pixelgaranti, hvilket du kan læse mere om i vores fokusartikel på forsiden.
Af GoldMan
yakken skrev:LGs har dynamisk kontrast, som du ikke rigtigt kan sammenligne med Acers der ikke har det. Dynamisk kontrast er et billigt trick til at booste kontrastforholdet og mange ender med at slå det fra alligevel fordi det irriterer at skærmen skruer op og ned for lysstyrken hele tiden.

Acers har integrerede høttalere, som du reelt også betaler for, men som nok ikke er meget værd med mindre du kun lytter til ringetoner fra mobiltelefoner ;)

Acer har desuden en ret elendig pixelgaranti, hvilket du kan læse mere om i vores fokusartikel på forsiden.
Nej jeg har ikke brug de højttalere :) Men du hælder mest til LG?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, umiddelbart ville jeg satse på LG.