Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har forsøgt at afspille nogle film i bluray både 720 og 1080 fra en ekstern harddisk på mit LG 831-s. Den kommer dog med en meddelelse om at "lydformatet ikke understøttes" og spiller derefter fint videre - udover at der ikke er nogen lyd.

Kan jeg komme dette problem til livs?

Kan jeg hører lyden hvis jeg kører den via output og så ud igennem et anlæg?

På forhånd tak - Jeppe
Af Mysen
Det er en lang vej, men det kan lade sig gøre.
Lydsporet på en bluray er DTS, og den skal konverteres til noget, dit tv undersøtter. Du kan se hvilke filer, der understøttes i din manual.
Jeg går ud fra, du har lavet mkv eller lignende, og så skal du have trukket lydfilen ud herfra, lavet den om og indsat den igen.
En del trin, der skal tages, men det er desværre den eneste mulighed, hvis dit tv's dlna skal benyttes til at afspille.
Af Billy Blaze
Jeg blev også ret skuffet da jeg fandt ud af at det kun er Samsung som har købt licens til at afspille DTS lyd. En lettere, men mindre elegant mulighed(som jeg selv ser på) er at købe noget ala WD TV live og så sætte harddisken til der. Jeg ved dog ikke om det fungerer optimalt, men jeg er selv i gang med at undersøge det.
Af Krakemutjohn
[quote="Mysen"]Det er en lang vej, men det kan lade sig gøre.
Lydsporet på en bluray er DTS, og den skal konverteres til noget, dit tv undersøtter. Du kan se hvilke filer, der understøttes i din manual.
Jeg går ud fra, du har lavet mkv eller lignende, og så skal du have trukket lydfilen ud herfra, lavet den om og indsat den igen.
En del trin, der skal tages, men det er desværre den eneste mulighed, hvis dit tv's dlna skal benyttes til at afspille.[/quote]. Hvordan gøres dette? Tak for det hurtige svar
Af Krakemutjohn
Det er ikke muligt at løse problemet ved en opdatering el lignende til tv'et?
Af Mysen
Nej, det er det ikke.
Jeg kan ikke komme med noget konkret.
Du skal lede efter en "mkv extract" på google, for at få filer ud af mkv containeren.
Du skal søge efter "DTS to AC3 converter" (hvis dit tv, da understøtter AC3.)
Du skal finde en MKV maker. Jeg har MakeMKV, men jeg ved ikke, om den tillader tilføjelser af ekstra lyd- /billed- /tekstfiler.

Google er din ven. Når jeg ikke kan være mere konkret, er det fordi jeg ikke selv har problemerne. Mit tv har nemlig DTS-understøttelse, men det er en licens, som din producent ikke ejer. (Jeg går ud fra, der skulle have stået LC-LE831S, og at det er en Sharp)

Al balladen kan iøvrigt løse med et mediecenter/ en medieafspiller.
Af Krakemutjohn
[quote="Mysen"]Nej, det er det ikke.
Jeg kan ikke komme med noget konkret.
Du skal lede efter en "mkv extract" på google, for at få filer ud af mkv containeren.
Du skal søge efter "DTS to AC3 converter" (hvis dit tv, da understøtter AC3.)
Du skal finde en MKV maker. Jeg har MakeMKV, men jeg ved ikke, om den tillader tilføjelser af ekstra lyd- /billed- /tekstfiler.

Google er din ven. Når jeg ikke kan være mere konkret, er det fordi jeg ikke selv har problemerne. Mit tv har nemlig DTS-understøttelse, men det er en licens, som din producent ikke ejer. (Jeg går ud fra, der skulle have stået L[b]C[/b]-LE831S, og at det er en Sharp)

Al balladen kan iøvrigt løse med et mediecenter/ en medieafspiller.[/quote]

Det med medie-centeren er jeg også lige kommet frem til, er en langt bedre løsning. og mange tak for dit svar !