06 jul 2011, 10:14
Hej
Jeg har lige anskaffet en Eizo FlexScan EV2333W 23" LCD skærm efter anbefalinger fra højre og venstre og læsning af stribevis af positive tests. Jeg arbejder meget med billeder, og det er ret væsentligt, at lysfordelingen (uniformity) er nogenlunde jævn på min skærm.
Jeg udførte en måling med SpiderElite Pro. Systemet måler på 9 "kvadranter" i læseretningen, fordelt på 3 linjer. Kvadrant 1 er øverste venstre hjørne, kvadrant 9 er nederste højre.
Skærmen var i forvejen kalibreret til gamma 2.2, kelvin 6500 og candela 120/m2.
Den automatiske kompensation for omgivende lys var slået fra.
Kvadrant, afvigelsen i % af luminansen i forhold til kvadrant 5 (centeret):
1, -15
2, -9
3, -8
4, -13
5, 0 (center)
6, 0
7, -17
8, -6
9, -4
Kvadrant 4 og 6 er hhv. venstre og højre center-rand, og med værdierne minus 13 hhv. 0 indikerer de, foruden forskellene generelt, en vis asymmetri i forhold til den lodrette midterakse.
Ved nogen, om disse værdier ligger inden for normalområdet?
Jeg har lige anskaffet en Eizo FlexScan EV2333W 23" LCD skærm efter anbefalinger fra højre og venstre og læsning af stribevis af positive tests. Jeg arbejder meget med billeder, og det er ret væsentligt, at lysfordelingen (uniformity) er nogenlunde jævn på min skærm.
Jeg udførte en måling med SpiderElite Pro. Systemet måler på 9 "kvadranter" i læseretningen, fordelt på 3 linjer. Kvadrant 1 er øverste venstre hjørne, kvadrant 9 er nederste højre.
Skærmen var i forvejen kalibreret til gamma 2.2, kelvin 6500 og candela 120/m2.
Den automatiske kompensation for omgivende lys var slået fra.
Kvadrant, afvigelsen i % af luminansen i forhold til kvadrant 5 (centeret):
1, -15
2, -9
3, -8
4, -13
5, 0 (center)
6, 0
7, -17
8, -6
9, -4
Kvadrant 4 og 6 er hhv. venstre og højre center-rand, og med værdierne minus 13 hhv. 0 indikerer de, foruden forskellene generelt, en vis asymmetri i forhold til den lodrette midterakse.
Ved nogen, om disse værdier ligger inden for normalområdet?