Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af zenne
Hejsa
Jeg ved ikke om dette rent faktisk er et problem? Eller om det bare er sådan det er. Når jeg scroller ned på en side har farverne det med at ændre sig, hvis man gør det for hurtigt. F.eks. inde på imdb.com. Når man har fundet en film og man scroller ned under actors, for at se hvem der er med så ændrer baggrunds farven sig til en 'slags' lyserød. Er det normalt for TFT skærme? Har en Samsung 931C...

På forhånd tak!

Er ellers yderst tilfreds :-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er responstiden. Jeg har også oplevet det på nogle andre gamerskærme.

Typisk hænger det sammen med, at du har en gammel farveprofil lagt ind, som medfører, at skærmen viser forkerte farver, hvilket kan fremprovokere rødt slør på visse overgange - altså når du scroller.

Har du indstillet skærmen eller står den med standardindstillingerne? Hvilken farveprofil har du i indstillingerne for grafikkortet?
Af zenne
Skærmens indstillinger er standard. Ang grafikkortet. Så har jeg et GeForce 6800 PCI Express. Er det inde under 'Collor Correction' Der skal ændres noget?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej - hvis du går ind i standardinstillingerne for grafikkortet (der hvor du kan ændre opløsning) og trykker på Avanceret og herefter vælger det fanebrev der hedder "Farvestyring", så kan du se om der er loaded en profil.
Af zenne
Nuværende skærm: Plug & Play

Standards skærmprofil: <ingen>

Skal der ændres noget?
Af zenne
yakken / rasmus? ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, hvis du ikke har nogen profil liggende nu, så er der ikke noget der skal rettes der.

Farven forbliver vel ikke lyserød altid når du oplever det her fænomen? Det er vel kun imens du scroller?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Okay, det undrer mig lidt. Jeg oplevede det ikke på 931C, men som nævnt, har jeg set fænoment før.

Prøv engang at se om det ikke hjælper at sænke grøn eller rød en smule. Det skal alternativt være noget med kontrasten at gøre. Prøv at øg og sænk denne.
Af zenne
Yep det er kun når jeg scroller. Er det fordi jeg så ejer en lidt defekt skærm?

Prøver at justere
Af zenne
Har justeres, og nu syntes jeg bare det bliver mere lyseblåt? Skal vi ha ned for den blå, syntes bare farverne bliver lidt forkerte hvis jeg gør det?
Af zenne
At sætte grøn lidt ned hjalp. Skærmen står absolut perfekt...Lækker lækker skærm :-)