Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af corfitz
Hejsa.

Dette har sikkert været oppe mange gange, men da jeg ikke er den store haj vedr tv kunne jeg godt bruge lidt hjælp fra experter :-)

Jeg vil gerne have mig et 50" plasma, men har ikke ret meget mere end 6000kr at bruge på dette.

Mine krav er ikke så store. Dog skal det være "forberedt for fremtiden" og ligeledes skal det gerne have så godt billeede som muligt ved normal brugen af det.
Der skal spilles lidt wii på det, men det er vist også det hele.

Nogen der kan give mig lidt input til hvilke modeller jeg skal kigge efter ??

et skal lige siges at jeg godt kan lide samsung, men er der bedre til prisen på markedet er det altid at foretrække.

Med venlig hilsen
Brian
Af Billy Blaze
Jeg leder selv efter noget af det samme og er kommet frem til at Samsung PS51D555 til ca. 7500kr er et af de bedste bud. Det er godt nok lidt over dit budget, men der er ikke så mange alternativer, medmindre man går endnu mere på kompromis end man allerede gør med D555. f.eks. kan man få nogle 50" plasma tv til 4-5 tusinde, men der går man ret meget på kompromis med billedkvaliteten og features.

Jeg skal ikke kunne sige hvad de andre mærker kan tilbyde, da jeg kun har set på Samsung(og lidt Panasonic, som ikke rigtig har noget godt bud i den prisklasse). Det er udelukkende pga. USB afspilning at jeg ser på Samsung.

Angående D555, så er der dog 2 ting som evt. kan gøre at man ikke kan leve med tvet. Buzz og refleksioner i skærmen. Det er dog desværre noget man nok først kan finde ud af når man får tvet hjem...
Af corfitz
Hvis jeg nu kunne gå med til at jeg kunne nøjes med et 46" og opefter, er der så andre endnu bedre alternativer ?

Det behøver ikke nødvendigvis at være plasma !

Beløbet på ca 7500kr er nok desværre over det jeg kan finde pt. og mangler virkelig et nytt tv... Ser på et 19" nu og sidder 3m væk...

Nogle LED der kunne være bedre bud i den prisklasse ?

PS. det behøver som sagt IKKe være samsung selvom dette foretrækkes :-)

Corfitz
Af BrianH
Samsung til 7500kr det bedste bud på et tv til 6000 :)

Mit bedste bud er Panasonics 50" C3 til 5000,-
Af JesperKeller
TXP50C3 er så også Panasonics bundskraber.

Spørgsmålet er så: Hvor ofte har du planer om at skifte TV ud? - Jeg ville personligt nok vente 1-2 måneder, for at få råd til et lidt dyrere TV.

Lad os fx sige du køber en skærm til 6000kr. På 6år er det 1000kr om året, men hvis du i stedet købte en skærm til 7500kr, på 6år vil det altså kun være 1250!

Det er sådan jeg regner ud når jeg selv skal købe skærme.

Men mit bud på en billig 50" vil være LG's 50PV350n, da den i det mindste har Full HD, til en pris af 5555,- på Elgigantens hjemmeside.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -tv-pv350n
Af OleA
Samsung 51" Plasma PS51D455

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=627706#extra

Hvis du vil have 50" for under 5000 er dette vel et godt bud.

Ellers kan du selvfølgelig prøve at købe et brugt panasonic G20 eller V20. Sikkert nogle som har opgraderet til 2011 modeller og sælger billigt.
Af Supergris
Køb endelig LGén. Det er en fin skærm!!!
Af Wolf
Hej jeg står i nogenlunde samme situation. Da jeg synes rigtig godt om designet på både Samsung og LG har jeg foruden samsung PS51D555 også kigget på:

LG Plasmaskærm 50PK950 til 6.300kr (+levering)
http://www.pixmania.com/dk/dk/5429698/a ... pix-review

og LG Plasmaskærm 50PZ250N til 6000kr (inkl. levering)
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-50pz250n

Jeg er dog meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Er der nogen der kan sige mig hvad der taler for at vælge det ene over det andet, jeg kan på LG’s hjemmeside se at der er 3d i z250n’eren men er det et ringere billede man får i forhold til pk950’eren? Jeg har ikke ikke kunnet finde frem til hvad der ellers er forskel på de to modeller ud over bluetooth. Nogen der ved hvilket af de to LG’er der er bedst og slår de billede og funktionsmæssigt d555’eren fra samsung?

P.s Jeg er heller ikke sikker på at 950’eren er den nordiske model (950N)med dvb-c tuner, men det kan man vel ringe og høre efter.
Af Michael P
wolf skrev:
Jeg er dog meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Er der nogen der kan sige mig hvad der taler for at vælge det ene over det andet, jeg kan på LG’s hjemmeside se at der er 3d i z250n’eren men er det et ringere billede man får i forhold til pk950’eren? Jeg har ikke ikke kunnet finde frem til hvad der ellers er forskel på de to modeller ud over bluetooth. Nogen der ved hvilket af de to LG’er der er bedst og slår de billede og funktionsmæssigt d555’eren fra samsung?

P.s Jeg er heller ikke sikker på at 950’eren er den nordiske model (950N)med dvb-c tuner, men det kan man vel ringe og høre efter.
Har selv pz250n
Er tilfreds med det, men der er ikke netcast i den(smart tv) ikke noget jeg bruger alligevel.. Ingen netværksstik, dog mulighed for wifi dongle.. Har ik set pk950, så ka ik udtale mig om det, det er sidste år vs det her år... Der er ingenbriller med til 250'eren. Jeg har ingen buzz, ikke noget jeg hører selvom tvet er skruet helt ned.
Af JesperKeller
LG's PK950 blev sidste år tildelt en Top Anbefaling (eller så var det PX950), her på Flatpanels, som en fed og rigtig god skærm.

Det fede ved PZ250'eren, er at hvis du endelig mangler NetCast delen, så kan du købe LG's bluray BD560 som du både skal bruge til 3D og så kan du vel lige så godt udnytte NetCast i den?

Man behøver ikke at købe en skærm med alting, når man alligevel køber en BluRay i sidste ende, med det hele.
Af Billy Blaze
Bare lige til information, så hold dig væk fra Pixmania. De kæmpede en brav kamp mod Getmore om at være den værste elektronik webshop. :D
Af JesperKeller
Billy Blaze skrev:Bare lige til information, så hold dig væk fra Pixmania. De kæmpede en brav kamp mod Getmore om at være den værste elektronik webshop. :D
Enig.
Faktisk så hold dig helt fra Internet butikker!
- Jeg ved fx at Elgiganten kan prismatche alle skærme på nettet, som de har lagerført.
Af Wolf
Tak for svarene.

Jeg har nu handlet utallige gange ved pixmania, og har aldrig haft problemer med dem tværtimod er det et af de internet firmaer jeg helst handler ved. Jeg har også oplevet en rigtig god reklamation service i forbindelse med et produkt der var fabrikationsfejl på. Men det kan jo være at jeg bare har været heldig ;)

@JesperKeller, jeg tror at Elgiganten er en undtagelse på det punkt. Jeg var nede i Aarhus midtby igår og ingen af alle de butikker jeg var inde i havde tilbud der kom tæt på at matche dem jeg havde set forinden på nettet. Derudover tog flere af butikkerne uhørt høje priser for levering at tv'ene. Expert tog eksempelvis 700kr for at levere et 50" fjernsyn ;) og jeg bor kun 2km fra butikken. Hvorimod flere internet handler levere gratis. Da jeg ikke har bil og da jeg har et budget på max. 7000kr betyder 700kr til eller fra altså en hel del.

Anyways jeg ringede og spurgte Pixmania til pk950'eren og det var ikke den nordiske model de havde (altså ingen dvb-c tuner). Så baseret på Michael P's anbefaling og da jeg kun har hørt godt om modelen bliver det nok en PZ250n fra elgigantens hjemmeside (med fri levering) der kommer til at lande i min stue. Jeg har fundet den 80kr billiger på Redcoon.dk, men det firma tør jeg efter udtalelserne på truspilot ikke at stole på.

Jeg køber nok først om et par dage, så hvis der er nogen herinde der kender til bedre alternativer i den prisklasse eller har erfaringer med pz250n må i stadigvæk meget gerne give lyd :)
Af netfors
JesperKeller skrev:
Billy Blaze skrev:Bare lige til information, så hold dig væk fra Pixmania. De kæmpede en brav kamp mod Getmore om at være den værste elektronik webshop. :D
Enig.
Faktisk så hold dig helt fra Internet butikker!
- Jeg ved fx at Elgiganten kan prismatche alle skærme på nettet, som de har lagerført.
Er slet ikke enig. Vil klart anbefale en internet butik, frem for en almindelig butik. Du får leveret dit kæmpe 50" tv lige til døren, og har 14 dages retrurret. ;) Hvis du køber i en "rigtig" butik, har du som udgangspunkt ingen returret! :(
Og jeg har prøvet at stå i elgiganten og skulle give en helt anden pris, end den jeg kunne købe til i deres internet butik...Endda deres egen internet butik. Men der var ikke noget at gøre, jeg skulle give butiks prisen, hvis jeg ville have varen med, med det samme !:(
Men jeg vil også anbefale dig at købe LG modellen på elgiganten.dk Har selv handlet tv på deres internet side, og det gik uden problemer :)