Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af djarnis07
Nu har jeg fået et problem med Eurosport HD, hvor sproget er finsk. Jeg har ikke observeret problemet på andre kanaler. Leverandøren er Yousee.
Brugeravatar
Af Inside
Igennem mine forældres antenneforening bliver der sendt forskellige lydspor ud på eurosport. Som standard var Eurosport sat til Svensk og skulle så manuelt skiftes over til Dansk. Prøvet at kigge i dine menu'er og set om du kan ændre sprog på kanalen?
Brugeravatar
Af smitty
Jeg havde samme problem. Jeg skiftede lydsporet fra surround til stereo og der var igen danske kommentatorer.
Af noxity
Du skal ind i TVets menu hvor du kan ændre dine fortrukne indstillinger til lydspor og undertekster.

Eurosport er én af de kanaler der har flere lydspor, og derfor skal du selv vælge hvilket sprog du ønsker at benytte. Du vil i nogle tilfælde opleve det samme med Discovery og lignende kanaler som sender det samme indhold i hele norden.
Af djarnis07
Takker for svarene.
Har kigget lidt mere på det.
Det primære sprogindstilling på begge fjernsyn er dansk, og den sekundære er engelsk. På Eurosport HD er der tilsyneladende to lydspor man kan vælge mellem. På mit Panasonic er der tale om sporet, der kaldes Dolby D, hvor der er finsk tale, og på mit Samsung hedder sporene dan1 og dan2, så vidt jeg husker. Jeg kan godt vælge det andet spor og få dansk tale, men de bliver ikke gemt.
Jeg har set meget Eurosport HD igennem tiden, og der har aldrig været problemer med det før i går.
Jeg vil kigge mere på det, når jeg kommer hjem fra arbejde.
Af djarnis07
Nu er det danske sprog vendt tilbage, så det har nok været en Yousee ting
Af maskus
djarnis07 skrev:Nu er det danske sprog vendt tilbage, så det har nok været en Yousee ting
Det var et yousee alien-attack. Du begynder snart at lave sære ting; men husker til gengæld altid at betale din yousee-regning...

:)
Af djarnis07
Så er den gal igen - lige pludslig mens jeg sidder og ser VM i svømning begynder kommentatorerne at tale finsk!!!
Af -jacob
Det er det samme hos mig.... Igen.
Jeg havde også problemet sidste gang, det passede med at det var lige efter det store uvejr i KBH, så jeg gik ud fra at det var årsagen.

Jeg skrev alligevel til Yousee, og de svarede først noget i stil med at de sender kanalerne uændret videre, så det ku være hos eurosport at problemet ligger.... Eller hos min TV producent!!!???(mærkeligt hvis TV'et pludselig skulle få det problem!!)

De skrev også at jeg bare kunne skifte lydspor på mit TV, og det kan man også godt, men på begge lydspor står der dansk selvom de altså taler finsk på det ene, så det er jo nok ikke lige TV'et der laver problemer.

Senere skrev de til mig, at de havde undersøgt sagen, og ikke selv kunne lokalisere noget problem, men ligesom hos jer andre "løste problemet sig selv" i løbet kort tid... Og så er det jo klart at de ikke kan finde nogle problemer.
Det er nok Eurosport der roder rundt i det, og får lagt finsk lyd på et dansk lydspor.

Jeg har lige sendt følgende til Yousee, så må vi se hvad der sker.
Ellers må vi jo bare til at lære finsk....Det er nok ikke svært ;;)

Så er den gal med eurosport HD igen. Nøjagtigt ligesom sidst er første sprogvalg nu finsk, selvom der står på TV'et at sproget er dansk. Dvs at mit tv får en oplysning om at sproget er dansk (som det jo skal være) men det er et finsk lydspor. Så fejlen må være hos Eurosport eller Yousee.
Sidste gang forsvandt fejlen i løbet af et par dage, men det er temmeligt irriterende at skulle skifte lyden manuelt HVER gang jeg skifter til Eurosport HD.
Det hjælper IKKE at stille om på noget i mit tv's menu, da sproget allerede er stillet til dansk, og tv'et jo også får oplyst at sproget er dansk, selvom det er finsk.
Jeg kan se på flatpanels at andre har samme problem, og det ville jo være mærkeligt hvis flere tv pludselig udviklede samme problem... på samme tid.
Jeg håber i kan lokalisere fejlen, så vi kan få den udbedret denne gang.