Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bagern
Hej, drenge.

Har længet overvejet nyt tv, da mit gamle er fra Trads-Thorsen-tiden og det ville være passende at opgradere inden Touren.

Krav:
42"
Et sted mellem 5-8k

Så ellers bare fyr løs :) Der må gerne linkes.

På forhånd tak :)
Af JesperKeller
Hej Bagern
Velkommen til Flatpanels :)

Her er hvertfald mit bud på en lækker skærm, godt nok ikke 42", men 40".
Det vil være dette tv her:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 40pfl6626t

Et fedt Philips tv, med godt billede og fornuftig lyd!
Kommer også med internet TV, hvor du kan leje film fra og se trailers og YouTube og andet.
WIFI Ready.

Hilsen Jesper Keller
Af Bagern
Tak. De fleste snakker om Panasonic G30'ern. Målet med det skal være en hjemmebiograf.
Af Bagern
Der skal dog også kobles en PS3 til.
Af lennon
Bagern skrev:Tak. De fleste snakker om Panasonic G30'ern. Målet med det skal være en hjemmebiograf.
Den er også synligt bedre end noget LCD/LED i prisklassen . Og specielt til hjemmebiograf i let dunkel stue vil den være perfekt .
Af JesperKeller
lennon skrev:Den er også synligt bedre end noget LCD/LED i prisklassen . Og specielt til hjemmebiograf i let dunkel stue vil den være perfekt .
Som Lennon sagde. Hvis du har en mørk stue vil den være perfekt!
Men har du bare det mindste smule skær ind ad vinduet, som jeg har. Så vil du ikke få særlig meget glæde af den, da den vil komme til at skinne tilbage i lyset.

Venlig hilsen

Jesper Keller
Af Bagern
Hmm, det er så et problem, jeg har i middagstimerne, hvor den også skal i brug.

Nogle alternativer til en meget lys stue?
Af Bagern
Så hvad ville være at foretrække så? :) Ja, jeg er helt grøn.
Af JesperKeller
Jeg tror nok stadig jeg vil anbefale Philips'en jeg nævnte i min først post.

Det er et kanont fedt og indholdtmæssigt godt tv.
Af Supergris
Kun et godt billede, hvis man kan lide kunstigt oppumpede billeder at se på. Har aldrig forstået problematikken med at se tv i dagstimerne. Køb da nogle mørklægningsgardiner, så er det problem ude af verden...
Desuden er der ingen tv, der giver et godt billede i dagslys, og spejlinger var jo også et problem med de gamle CRT-skærme...
Af THM
det kan altså godt lade sig gøre at nyde tv i dagslys på G30, har selv forgængeren, som er ligeså med reflektioner. udsendelser som touren og andre lyse udsendelser ser fint ud...
det er kun i mørke film det vil være et problem, og så hvis solen står lige ind af vinduet, men her vil lcd også have problemer. Det er så her mørklægningsgardinerne, eller som i mit tilfælde sorte lameller kommer ind i billedet ;)

nævnte philips tror jeg dog også vil være fin, indstillet efter den kommende test her på FP ;) den er dog to vigtige tommer mindre...
Af JesperKeller
Nu er det vel meget en smagsag.

Jeg er nok af den lidt yngre generation. Jeg har ikke nogen reference over for CRT skærme overhovedet, og jeg syntes at selvom Plasma efter sign har de mest naturtro farver, så er jeg stadig fan af LCD skærme, da jeg på en måde syntes det fungere bedre for mig selv og altid har.