Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige tilsluttet mit nye Sharp tv, og har efter en digital søgning fundet de fleste kanaler.

Der er dog stadig en række problemer:
- Jeg kan ikke finde programmer som DR1, TV2, DR2, TV2News og et par andre

- Flere af kanaler går utrolig dårligt igennem

Så vidt jeg blev informeret af en tv mand for nogen tid siden, er antenne kablerne i vores hus trukket på gammeldags vis - der er altså ikke trukket et kabel til hvert tv, men de er derimod serieforbundet. Mit spørgsmål er så, om i tror det vil afhjælpe problemet at trække et nyt kabel direkte til mit tv?

De andre tv i huset har betydeligt bedre forbindelse, i forhold til signalet på mit værelse (har prøvet med forskellige tv)

På forhånd tak ! :)
Af NemliJa
Du burde oplyse, hvordan du modtager dit signal. Har du fællesantenne? Kabel TV gennem en udbyder? Stueantenne? Parabol?

Du kan gennem TV'ets menuer tjekke signalstyrken (se manual side 18 ).
Senest rettet af NemliJa 01 jul 2011, 13:45, rettet i alt 1 gang.
Af Rommel
Det kan være at tvet, ikke kan accepterer de kanaler i en automatisk søgning, hvis signalstyrken ikke er høj nok.
Af Hallas
hvis du bor i københavns området.. og modtaget yousee kabel tv.

Så skal du huske at give den netværks-id 151... eller 00151 hvis der kan indtastes 00 foran..

Ellers finder den ikke alle kanaler :-)
Af Krakemutjohn
Jeg bor i Kolding og modtager mit signal igennem antenneforeningen :)
Af NemliJa
Jeg bor selv i Kolding, og har et Sharp TV, og jeg har ingen problemer med modtagelsen af alle kanaler gennem Stofa / AFIK. Prøv at køre en manuel søgning, og brug informationerne her:

Netværks-ID = 0
Frekvens = 346000
Modulation = 64 QAM
Symbolhastighed = 6900

Du kan se mere her: http://www.afik.dk/pages/teknik.php

Min modtagelse af alle kanaler er generelt upåklagelig.
Af Krakemutjohn
Tak for alle de mange svar :)

Signalet er dårligt på mit værelse - det har intet med hverken tv el. indstillinger at gøre. Signalet har altid været dårligt. Mit spørgsmål er, om det vil afhjælpe problemet at trække et seperat kabel til mit tv, istedet for at modtage signal som rosinen i pølse enden?