Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
... og så får du full-HD eller 100% flere pixels om du vil + en digital tuner.
Af leonm
for at få rabatten skriver Rasmus: "Ved bestilling på www.geco.dk skrives brugernavn i notat feltet."
Er "notat feltet" det samme som "bemærkninger" eller hvor finder jeg det ellers?
mvh. leonm
Af koden
Ja 1080 eller Full HD. Det er selvfølgelig rigtigt....

Hvor er det lige jeg kan bruge det som lidt almindelig tv signel og DVD bruger?
Brugeravatar
Af Cagra
koden skrev:Ja 1080 eller Full HD. Det er selvfølgelig rigtigt....

Hvor er det lige jeg kan bruge det som lidt almindelig tv signel og DVD bruger?
Det kan du ikke endnu, med mindre du har en HD DVD eller en Blue-ray/PS3. Nogle kanaler på Selector bliver også sendt i HD
Af koden
Hvad er forskel reelt på HD 1080 og 720?
Om 3 år har de vel opfundet 1500 :-)

Som Cagra skriver kan jeg ikke bruge HD til noget generelt, da jeg ikke kan tage HD signal eller har HD DVD.

Men det får jeg vel en dag. Er jeg så bedre sikret med 1080 kontra 720 eller er der da allerede fundet på noget nyt?
Brugeravatar
Af Cagra
koden skrev:Hvad er forskel reelt på HD 1080 og 720?
Om 3 år har de vel opfundet 1500 :-)

Som Cagra skriver kan jeg ikke bruge HD til noget generelt, da jeg ikke kan tage HD signal eller har HD DVD.

Men det får jeg vel en dag. Er jeg så bedre sikret med 1080 kontra 720 eller er der da allerede fundet på noget nyt?
Hvis det bare var til soveværelset ville jeg ikke bruge de ekstra penge på et tv fordi det har fullHD, men igen afhænger det jo også af hvor meget man bruger det.

Det vare nok længe inden man rykker op i en højere opløsning, da, f.eks et 60" i 1080P begynder at miste detaljer på bare 2½ meters afstand, men dog er bedre en 720p ud til lidt over 6m. Hvis man så går op i en endnu højere opløsning ville man skulle side endnu tætter på. Så der skal nogle meget store paneler til før man behøver at booste opløsningen yderligere.
Det største panel vist frem på CES i år var vist 103" og det giver en maks afstand på ca 4½ meter før man ikke kan se alle detaljer i opløsningen ved 1080P, og hvor mange normale mennesker sider mere end 4-5 meter fra deres tv ?
Af Har Brug for 32"
I disse, for nogen, herlige håndboldtider, vil jeg gerne vide om nogle har erfaring med 37XD1E og dets funktionalitet angående en god gammeldags fodboldkamp.

jeg ønsker nemlig ikke at se på lange striber efter spillerne og bolden...?!
Af Gr3y
Narkhaj skrev:Lækkert tilbud, har kigget på lige netop dette lcd i et godt stykke tid nu.. Tror jeg napper et 37" ;)
Offtopic:
Ok der kan ikke være mange i verden med det navn.
Hva så Narkhaj, får du spillet noget AQ2? :D
Af Romkuglen
Nogle nuværende (heldige) ejere af Sharp XD1 37" (evt. 46") der kunne beskrive eventuelle ulemper ved den.
Kan næsten kun finde rosende ord om tv´et bortset fra de småting Rasmus Larsen har fundet i sin anmeldelse af 46"´eren.

Jeg har forresten bestilt en 37" hos geco.dk
Af Gr3y
AndreC skrev:Så man skal IKKE købe 42" modellen?

Det var ellers den jeg havde kig på...
Jeg har bare nævnt hvad jeg har gravet frem af info.
Men der er mange der er fint tilfreds med deres 42".
Det er bare mit indtryk at der er lidt mere error-prone end de andre modeller.

Men tjek den da endelig ud, så kan du danne dig dit eget indtryk.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
denis skrev:
Romkuglen skrev:
Hvor ser i på Geco.dk at der er 14 dages retur ret?
Og i såfald der menes de 14 dages generelle danske internet handelsbetingelser med returret på 14 dage, så omhandler de ikke udpakkede varer. Mener jeg vis jeg husker korrekt...
Okay, det er første gang jeg har hørt det skal være ikke udpakkede varer.
Du skulle altid have 14dages retur ret, fordi du nemlig ikke har haft muligheden for at se tvet i virkeligheden.
Dog skal det være i samme stand som du modtog det.
I må naturligvis gerne pakke skærmen ud for at se på varen, og Geco tager den herefter også gerne tilbage. Det forudsætter bare, at emballagen er intakt og alt tilbehør er vedlagt, som da I modtog skærmen.
Af Gr3y
Romkuglen skrev:Nogle nuværende (heldige) ejere af Sharp XD1 37" (evt. 46") der kunne beskrive eventuelle ulemper ved den.
Kan næsten kun finde rosende ord om tv´et bortset fra de småting Rasmus Larsen har fundet i sin anmeldelse af 46"´eren.

Jeg har forresten bestilt en 37" hos geco.dk
Se mit indlæg på side 4 i denne tråd. O_O
Af Baronen3
hmmm... det er ikke nemt at beslutte sig!

Jeg har igennem et ½ årstid kigget på fladskærme, og skal ha købt nyt tv i februar. (flytter til nyt hus).
Efter at ha kigget på rigtig mange tv, både i div butikker og på alverdens internet sider, står valget nu mellem Sharp XD1 46" og Pioneer 427XD.
Det er efter min mening, de bedste skærme fra hver sin teknologi, med hver deres fordele og ulemper.
Sharp giver 46" for 25000kr ved Geco og Pioneer giver 42" for 20000kr ved TC.
-Pioneer, synes jeg har et lidt behageligere TV (SD) billede.
-Pioneer har lidt bedre sort niveau
-Sharp giver et fuld HD panel, som giver en fordel ved HD materiale
-Sharp er lidt mere lysstærkt end Pioneer. (pga. LCD)
-Pioneer giver mulighed for indbrænding, ved brug af playlist o.lign pga plasma.
-Pioneer har en maginalt bedre betjening (remote, funktioner, hurtighed osv.)
-Hvis man ellers går op i tests, så får Pioneer ros og godt plaseret i alle dem jeg har læst. Sharp får også ros, men bliver i nogle udenlandske test placeret som 4 ud af 5 og i en anden som 2 ud 3.

Dette indlæg er udelukkende baseret på mine egne synspunkter og overvejelser, og er kun skrevet for at tude min beslutning ud over jer andre. Jeg håber jeg får taget en beslutning inden længe, og gerne inden d. 31. hvis jeg skal ha glæde af tilbudet.

Baronen
Af larssoe
Du er nok ikke den eneste der står i den situation :)

Kan du ikke smide et par links til de tests du nævner?

/Larssoe
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12