Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle
Jeg har prøvet at læse mig en del frem, men jeg synes jeg mangler den sidste indsigt i denne store verden som tv-skærme er...
Jeg skal have et nyt tv til min stue, og har bestemt mig for, at jeg gerne vil have et 50'' tv. Jeg tror jeg har en lille præference til plasma, da jeg kan gøre min stue ok mørk, hvis jeg skal se tv om dagen.
Jeg blev rimelig forelsket i VT20, da denne har fået super flotte anmeldelser, og prisen efterhånden er ved at være nede på et nogenlunde niveau. Jeg har fundet dette tv til 12.000 ved Fona. Lige nu har jeg et eller andet 5 år gammel prosonic tv på ca. 32''.

Jeg er rimelig ligeglad med design, billedkvaliteten skal bare helst være ok. Jeg ser mest sport, ser lidt film, og spiller xbobx. Er det dumt af mig at bruge så mange penge op et tv? Det vil tømme min konto. Når man er oppe på 50'', kan man da få en okay billedkvalitet på et tv til omkring 7.000?

Jeg håber der er en der kan være behjælpelig med sin viden :)

Mvh. Laier87
Af Laier87
Ham der jaman lyder virkelig godt... Men er en smule bekymret over at han ikke er e-mærket... du har måske nogle gode erfaringer med dette?
Af Laier87
Ellers har jeg hørt at en s20, også skulle være en udemærket skærm?
Af rkc
har ikke selv handlet der, men en af mine venner har købt ved dem 3 gange uden problemer.
Af Supergris
Du behøver absolut ikke at bruge 12.000 kr. på en 50 " skærm, hvis du er ligeglad med 3D mm..
Du kan i dag finde rigtig gode bud på 50 " plasma med rigtig god billedkvalitet helt nede fra omkring 5.000 kr., så du behøver ikke, at tømme din pengepung...
Af Michael P
Jeg er eks. glad for min LG 50PZ250N til 57xx kr :)

Kiggede også på GT30, G30, G20, VT20, V20, VT30. Men skal vidst til at læse, så pengene måtte spares, så valget faldt på dette.
Jeg synes det har et flot billede, og skærmen er pænt hurtig :)
Den er total skrabet for smart-tv og sådan, men den har da 3D, men der skal købes briller ved siden af hvis det er.

Havde et 47LD750N før, som er LCD, med 200hz (med backlight scanning) men der var for meget slør omkring menneskerne og syntes ikke det var et tv for mig.

Man behøver ikke bruge en milliard på et tv, for at få et okay godt et ;) Så dog VT30 i virkeligheden, og billedet er da kanon på det, ingen tvivl! Men pengene er der ikke lige pt :)
Af Laier87
Det lyder meget interessant.. Kan du måske anbefale noget Supergris?

Tror jeg vil tage en kig på den LG.. Men der er ikke nogen af jer der kender s20? Er der væsentlig forskel på den og f.eks. den før omtalte LG? :)
Af Mysen
Prøv at gå ind under tests her på siden og tryk ctrl+f G10. Så finder du en test af et tv, der minder om.

Det er helt sikkert et fint (nok) tv.