Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SenZer
Jeg har kikket på Panasonic TX-P50GT30E.
har kikket en masse tråde igennem her inde og faldt over at

E =europa
Y = nordic

Og der var mange som spurgte om man kan bruge E til de danske tv udbyder. Jeg står og skal have yousee vil jeg kunne se tv med E modelen? Jeg har ledt og ledt men har ikke kunne finde den tråd som handet om det.

Nu da jeg har en tråd igang.
Er der nogen som ved om det kan betale sig at hente et hjem fra tyskland. and hvis det nu gik i stykker hvad man så gør? Uden at vide det kunne det jo være at nogen sidder har steder i danmark man kan få det lavet.?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Y modellerne er certificeret til de danske udbyderes Tv-net. Det er E-modellerne ikke. Hvad der præcis adskiller modellerne er altid svært at svare på, men de udenlandske modeller fungerer som regel. Du kan dog komme ud for, at specifikke funktioner ikke fungerer eller ikke er aktiveret.

Hvis du køber i Tyskland plejer producenterne som regel at henvise dig til den tyske forhandler i tilfælde af garanti-sager.
Senest rettet af Rasmus Larsen 29 jun 2011, 10:24, rettet i alt 1 gang.
Af JesperKeller
Rasmus Larsen skrev:Hvis du køber i Tyskland plejer producenterne som regel at henvise dig til den tyske forhandler i tilfælde af garanti-sager.

^
Det Rasmus lige fortalte er den største bummert nogen kan lave. Har du en garanti sag, skal køber selv fragte sit tv til det land, hvor de yder service på skærmen.

Fx skal den en tur til Holland, bliver det dyrt at få en 50" sendt afsted!
Af Mlol
Så længe køber kan fremvise en kvittering med tysk/hollandsk osv. moms, kan kunden få det indleveret i dk uden beregning.
Det er den 1/2 årige eu garanti regel der gælder hvis det er købt i udlandet.
Står også i garanti hæftet fra panasonic.

Køber man det i tysker bruger de ofte mere DVB-S tuner end de gør i MPEG4 så du kan risikere det ikke fungere efter hensigten som Rasmus skriver.
Af SenZer
Jeg har fundet tvet ved redcoon som er dansk. Så bliver nok der jeg køber hvis jeg vælger det tv.

Jeg må dog ærligt sige at jeg tænker en del over om tvet virker. Jeg vil være utrolig ked af at bruge så mange penge hvis jeg ikke kan bruge det.

Hvis der er andre som har købt modelen jeg linker til og bruger yousee må de meget gerne fortælle hvad de oplever :D
Af Rasmus B
Hvad hvis man køber en E-model i DK fra redcoon, jaman eller anden?
Hører garantien så under den danske og hvor skal det sendes hen hvis uheldet er ude?
Brugeravatar
Af radiomand
Ved køb hos redcoon.dk (adr. i dk postboks hos boxet i brabrand) eller hos jaman.dk er garantien dansk, og der er sælger der giver garantien, ikke Panasonic Danmark.
Af hesselballe
radiomand skrev:Ved køb hos redcoon.dk (adr. i dk postboks hos boxet i brabrand) eller hos jaman.dk er garantien dansk, og der er sælger der giver garantien, ikke Panasonic Danmark.
Forhandleren er ansvarlig overfor kunden - men Panasonic har vel ansvaret for selve produktet. Og med ansvaret følger vel en form for en garanti eller hva?
Brugeravatar
Af radiomand
Panasonic produkter indkøbt gennem Panasonic Danmark(Nordic) jo selvfølgelig er der backup fra Panasonic Danmark.

Panasonic produkter indkøbt gennem Panasonic Holland (f.eks. redcoon), her er backup jo Panasonic Holland og ikke Panasonic Danmark.
Af hesselballe
radiomand skrev:Panasonic produkter indkøbt gennem Panasonic Danmark(Nordic) jo selvfølgelig er der backup fra Panasonic Danmark.

Panasonic produkter indkøbt gennem Panasonic Holland (f.eks. redcoon), her er backup jo Panasonic Holland og ikke Panasonic Danmark.
Det er jo netop derfor, at vi har Panasonic Pan European (EU/EEA) Guarantee.
Produkter købt i et andet land skal ikke sendes retur til købslandet - men kan repareres i det land hvor man bor.
Så det må være Panasonic DK der skal sørge for backup - hvis dit produkt altså er omfattet af Pan European (EU/EEA) Guarantee.

Se her: http://dl.dropbox.com/u/25852976/Utenla ... aranti.doc
Brugeravatar
Af radiomand
Pan European Guarantee er jo netop for personer (som dig selv) som selv køber (importerer) deres tv i et andet land end det land som de boer i, og ikke for dem som køber deres tv igennem en importør som f. eks jaman.dk, her er det importøren som skal give garanti til kunden.
Af Rasmus B
For at få det på det rene:
Hvis man køber en E-model hos en dansk forhandler, giver den danske forhandler garanti, og man skal ikke sende den ud af landet for at få den repareret?

Altså alle modeller købt i Danmark er G2G? :)
Brugeravatar
Af radiomand
Nej ikke så længe forhandleren eksisterer, er forhandleren væk så er garantien også væk.(kun på parallelimporteret modeller).