Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bimbobo
Hej,
jeg overvejer at skifte min Pana G20 til noget andet, og 99,9% ikke plasma mere.

Jeg ønsker ikke mere and 40-42", har Yousee Kabel og ser alle typer programmer med undtagelsen af "tøseudsendelser" :D :D

Tv skal være i mellemhøj klasse, og jeg er PT ligeglad med 3D, men har en ny Pana BR player.
Det ser ud som Pana laver ikke gode LCD/LED TVer, så det burde være en Samsung eller Sony (LG nej tak).

Prisen et godt styk under 10.000 :-)

Jeg læste anbefalingerne.. men en direkte erfaring ville det være godt.

Forresten.. ikke noget "debat" mellem LCD og Plasma please :-)
Mvh
Af Mysen
Prøv at hoppe ind og læs anmeldelsen af Sharps LE831. Jeg synes, det virker som et meget attraktivt køb, selv om jeg kun bruger denne test til at danne min vurdering, og ikke har personlig erfaring. Du kan selv vælge om det skal være 40" eller 46", for de koster det samme pga. kampagnetilbud på den store.
40" modellen har en fin pris.
46" er til gengæld et kup.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Umiddelbart vil jeg også pege på Sharp LE831 eller Samsung D7000/D8000 som et oplagt bud.

Sonys EX720 er heller ikke helt af vejen.

I dag lægger producenterne dog også meget vægt på al mulig funktionalitet lige fra internet til optagelse. Så hvis det betyder noget for dig, så bør det blot bemærkes, at der stadig er stor forskel på f.eks. internet-funktionaliteten blandt producenterne.
Af Supergris
Kunne nu godt tænke mig at høre grunden til, du IKKE ønsker plasma længere??? :)
Brugeravatar
Af azrael
Supergris skrev:Kunne nu godt tænke mig at høre grunden til, du IKKE ønsker plasma længere??? :)
Det er vel oplagt. Trenden går mere og mere mod at være ligeglad med billedkvalitet og til gengæld at interessere sig for ligegyldige gimmicks som "3D" og "Smart TV". :p
Af bimbobo
...nej nej..
Jeg er stadig interesset i kvaliteten og ikke om hvor mange HDMI stik eller tilbehør man kan få.

Men allerede med sidste test for Samsung Led http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1304941407
vi nærmer os til et niveau, hvor disse tver er tæt på Plasma.

Jeg synes stadig, at min G20 er super godt, men hvor længe kan plasma fastholde føringen og "udvikling".

Jeg synes, at hvis jeg har en kvalitet som er 90% af den jeg får med plasma, men spare 50% i strøm, får en tyndere TV, andre apps, osv, så er det 10%, jeg taber måske for kvalieteten ikke så stort et problem.

Men... måske Rsmus eller andre guruer kan overbevise mig om det modsatte :)
Af Mysen
LG og især Samsungs plasmamodeller er altså også spækket med lir, og så er de tynde. Men de bruger rigtigt nok også meget strøm.
Et Panasonic VT30 eller GT30 kan du også få ligeså tæt til væggen som et LED-tv.
Af Supergris
Ændrer stadig ikke på, at plasma stadig giver laaangt mere for pengene. Du skal betale meget mere, for at få en billedkvalitet tæt på din G20...