Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TheSleeper
Hej alle ...

Jeg byttede min UE55D8005 ud for en PS59D7005 i sidste uge.

Jeg har prøvet en del kalibrerings indstillinger, men det er som om ansigterne har en gul tone på denne plasma ... :0(

Er der nogen herinde der har oplevet noget af det samme, på den her plasma eller andre og kan man gøre noget ?

Mvh TheSleeper
Af TheSleeper
Har prøver 4 kalibreringer fra AVSforum uden held til at fjerne den gule nuance ....

Det er det samme lige meget hvad for en profil jeg vælger. Det skal så lige siges at det ikke er i alle TV/Film scener der forekommer.

Det er meget tydeligt når det er scener i mørke omgivelser og der er gule lysindfald. Hudfarven bliver meget gul ?. Jeg ved ikke om det er en fejl for jeg har aldrig haft Plasma før og om Plasma gengiver hudfarven anderledes end LED ved jeg ikke ...

Det var faktisk noget af det første min kæreste nævnte da vi så vores første film på skærmen og hun plejer ike at lægge mærke til forskellige fejl i billedet :0)

Så jo den er helt gal ....
Af TheSleeper
Hvem laver en professionel kalibrering i Danmark ?

Og hvad koster det ?

Har set man kan købe "Kalibrerings DVDér" er det noget der er værd at bruge ... eller ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
TheSleeper skrev:Hvem laver en professionel kalibrering i Danmark ?

Og hvad koster det ?

Har set man kan købe "Kalibrerings DVDér" er det noget der er værd at bruge ... eller ?
De kan pege i den rigtige retning, men jeg holder stadig på, at vores kalibreringsforslag her på siden giver et bedre resultat.

Jeg ved ikke hvor mange der er tilbage herhjemme, men jeg mener Hi-Fi Klubben tilbyder det.
Af TheSleeper
Rasmus Larsen skrev:
TheSleeper skrev:Hvem laver en professionel kalibrering i Danmark ?

Og hvad koster det ?

De kan pege i den rigtige retning, men jeg holder stadig på, at vores kalibreringsforslag her på siden giver et bedre resultat.

Jeg ved ikke hvor mange der er tilbage herhjemme, men jeg mener Hi-Fi Klubben tilbyder det.
Altså kalibrerings forslag til dennne skærm eller er det nogle generelle retningslinier som i mener man skal bruge ?

Får i denne skærm til test i en nær fremtid ?

:)
Af THM
der kommer snart en test af psD8005, så du kan prøve at tage indstillingerne fra den test og se om det hjælper...
Af Mysen
Jeg mener, at jeg fik mere ud af min skærm med en kalibrerings-dvd end blot kopiering af indstillingerne, selv om de indstillinger er gode at starte med. Min skærm havde et grønligt skær med indstillingerne herfra, og dem kom jeg ud af ved selv at rode med det.
Hifiklubben forærer dvd'erne væk, hvis man er medlem.

Har du forresten slukken den "ansigtsindstilling", der er? Jeg kan ikke huske, hvad den hedder på mit tv, men mon ikke den også følger med dit.
Af TheSleeper
Mysen skrev:Jeg mener, at jeg fik mere ud af min skærm med en kalibrerings-dvd end blot kopiering af indstillingerne, selv om de indstillinger er gode at starte med. Min skærm havde et grønligt skær med indstillingerne herfra, og dem kom jeg ud af ved selv at rode med det.
Hifiklubben forærer dvd'erne væk, hvis man er medlem.

Har du forresten slukken den "ansigtsindstilling", der er? Jeg kan ikke huske, hvad den hedder på mit tv, men mon ikke den også følger med dit.
Den eneste indstilling jeg har til ansigt er "Hudtone" og den står på 0, men kan sættes -15 ... er det den du mener ?

Jeg vil prøve at hente en kalibrerings DVD i HIFI klubben i weekenden :0)
Af Mysen
Det var hudtone, jeg mente. Jeg har aldrig prøvet at bruge den, men du nævnte bare, at det især var ansigter, der gav dig problemerne.

Jeg sad lige og så tv idag... Er det alle kanaler, hvor ansigter er gullige? På tv 2 er alle tv-personer nemlig sminket Sidney Lee orange af en eller anden grund :s
Af TheSleeper
Yep det er alle kanaler ...

Alle er enten gulige eller orange i huden ...

Ser forfærdeligt ud :0)
Af TheSleeper
Har siddet og set en del tennis på TV2 Sport HD i dag og har lagt mærke til at Cellelyset ser ud at justere sig selv op og ned ?

Det er ikke hele tiden , men der hvor der er meget hvidt på skærmen gør den det ...

Jeg har slået alt det ØKO strøm ting fra ...

Er det en fejl i skærmen ?
Af BadMan
Jeg går og venter på et PS59D6905 og i forbindelse med dette, har jeg læst diverse indlæg på AVforums om andre der oplever lignende problemer på de nyere 2011 Plasma'er.

Altså at brightness ligesom blinker/justeres op og ned i forskellige situationer.

Nogen har problemerne, andre har ikke - så går selv og frygter lidt, at mit nye TV har samme problemer.

Ud fra diverse indlæg virker det umiddelbart som om problemet er mest udbredt på modeller produceret før Maj/Juni (kan du se bag på), men ikke noget jeg tør ligge hovedet på blokken på...

Nogen har reduceret problemet ved at sænke cellelyset og brightness en sjat. Man kan jo håbe det er software relateret, og dermed kan løses i en firmware opdatering. Ellers er det knap så sjovt...
Af Fredtoft
BadMan skrev:Jeg går og venter på et PS59D6905 og i forbindelse med dette, har jeg læst diverse indlæg på AVforums om andre der oplever lignende problemer på de nyere 2011 Plasma'er.

Altså at brightness ligesom blinker/justeres op og ned i forskellige situationer.

Nogen har problemerne, andre har ikke - så går selv og frygter lidt, at mit nye TV har samme problemer.

Ud fra diverse indlæg virker det umiddelbart som om problemet er mest udbredt på modeller produceret før Maj/Juni (kan du se bag på), men ikke noget jeg tør ligge hovedet på blokken på...

Nogen har reduceret problemet ved at sænke cellelyset og brightness en sjat. Man kan jo håbe det er software relateret, og dermed kan løses i en firmware opdatering. Ellers er det knap så sjovt...
Det er dynamisk gamma, og kan så vidt jeg ved ikke slås fra. Samsung betragter det som en feature. Panasonics 2011 modeller har samme "feature".