Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej brugere på Flatpanels!

Jeg står i det dilemma at skulle købe en 27" skærm til kontorbrug. Årsagen til jeg har behov for denne str skærm og ikke kan nøjes med mindre, er at den også skal bruges til hjemmearbejde 2 gange om ugen. Her har jeg behov for at kunne have to programmer åbent side om side og des større des bedre.

Har kigget lidt på købsguiden herinde, men syntes ikke jeg er blevet meget klogere. Mit budget lyder på max kr. 2800. Derudover har jeg kigget på edbpriser, men igen aner jeg ikke hvad man skal se efter.

Er der nogen som kan anbefale en god skærm til mit formål og gerne indenfor budget? Pft.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I det prisleje kan der næppe være nogen skærme som rent faktisk har en opløsning højere end 1920x1080 og så er det spildte penge at gå efter 27". En 27" bør køre med 2560x1440 punkter ellers bliver billedet alt for grovkornet.

Glem hellere alt om 27" og find en mindre skærm med samme opløsning (1920x1080). Det er ikke tommemålet, men opløsningen der afgør hvor mange programmer du kan have på skærmen.
Af Michael P
Evt. køb 2 skærme, og sæt dem til at køre som 2 indviduelle skærme ;) Så har jo 2 skriveborde, et på hver skærm ;)
Af Ulrikh87
Hej og tak for de forskellige svar :)

På mit arbejde har jeg også 2 stk. 19" og det fungerer godt. Men jeg vil helst undgå at have 2 skærme derhjemme og blot have alt på én.

Har fornyligt købt en Samsung SyncMaster P2250 af en ven, som jeg nu bruger til primær skærm. Den har en maks. opl. på 1920x1080p.

Vil det kunne svare sig for mig, at investere i en 24" blot for at få en lidt størrer skærm? Ved godt at opløsningen er den samme...

Pft.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det må være op til dig hvor store punkter du vil have på skærmen. Det kan være lidt svært at rådgive om, da det også kan afhænge af hvor godt dit syn er.

Personligt foretrækker jeg en høj pixeldensitet (dvs. flere punkter pr. areal), hvilket også betyder at skærmen skal være så lille som muligt ved en given opløsning. Jeg fandt punktstørrelsen på en 24" en anelse for stor ift. hvad jeg har nu på min 20" og 27", men det kan være du vil have det lige omvendt.
Af brfcjon
Jeg har været super glad for min 27 tommer fra dell.

Da jeg købte den skrev Yakken, som i den grad er en troværdig kilde, at man skulle være opmærksom på prikstørrelsen.

Jeg satsede og fortrød ikke.

Hvis du gerne vil rode med billedredigering og derfor har brug for præcise farver skal du huske ikke bare at købe den billigste 24/27/30 tommer skærm (skærm i det hele taget). De har typisk det der hedder et TN panel, hvilket ikke er hensigtsmæssigt hvis du gerne vil have at de farver du ser også er de farver det er meningen du skal se.

Jeg fik dog et godt tilbud på en apple skærm og da jeg bruger MAC og min kæreste gerne ville have designet slog jeg til.

Jeg har defor en Display : 27in 2709W Danish Black Wide Aspect til salg. Skriv til mig hvis du er interesseret.

Vh
Kasper