Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Holm86
Jam1978 skrev:
Holm86 skrev:
Jam1978 skrev: Den har faktis meget lav Input lag.
Ikke ifølge flatpanels test. Der ligger den på 29-35 ms.
29-35 ms er meget lav for en LED og Plasma, og er faktis også laver end samsung D8005 som står under TV - HTPC / Mediecenter / spilkonsollen anbefalinger
Jeg ved ikke helt hvordan flatpanels tester inputlag. Men i deres test af LE831 blev den målt til 29-35 ms i gaming mode. Og i deres test af D8005 står der at de har målt input lag til 42 ms med Motion Plus deaktiveret. Derfor formoder jeg at de KUN har deaktiveret Motion Plus og ikke sat skærmen i gaming mode. Har set en test på nettet hvor input lag på D8005 bliver målt i gaming mode ved at have en computer monitor stående ved siden af hvor samme signal bliver sendt til både monitor og tv. Det viser så en tæller hvor man så kan se forskellen i ms når man pauser billede og der blev D8005 målt til mellem 10 og 20 ms i gaming mode.
Af JesperKeller
Holm86 skrev:
Jam1978 skrev:
Holm86 skrev: Ikke ifølge flatpanels test. Der ligger den på 29-35 ms.
29-35 ms er meget lav for en LED og Plasma, og er faktis også laver end samsung D8005 som står under TV - HTPC / Mediecenter / spilkonsollen anbefalinger
Jeg ved ikke helt hvordan flatpanels tester inputlag. Men i deres test af LE831 blev den målt til 29-35 ms i gaming mode. Og i deres test af D8005 står der at de har målt input lag til 42 ms med Motion Plus deaktiveret. Derfor formoder jeg at de KUN har deaktiveret Motion Plus og ikke sat skærmen i gaming mode. Har set en test på nettet hvor input lag på D8005 bliver målt i gaming mode ved at have en computer monitor stående ved siden af hvor samme signal bliver sendt til både monitor og tv. Det viser så en tæller hvor man så kan se forskellen i ms når man pauser billede og der blev D8005 målt til mellem 10 og 20 ms i gaming mode.
Har du tilfældigvis et link til dette. Det vil være rigtig godt lige at få lov at se det :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi måler inputlag på samme måde, dvs. med en PC-monitor og TV'et i clone-mode. Der tages så et billede af skærmene med hurtig lukketid, hvor forskellen mellem PC-monitor og TV aflæses.
Brugeravatar
Af KristofferA
Jeg går ud fra at man kan slukke for logoet der lyser? :)
Af Jam1978
KristofferA skrev:Jeg går ud fra at man kan slukke for logoet der lyser? :)
Du kan slå det helt fra, ellers slukker det når tv er på standby, og du kan have det til køre heletiden.
Af NemliJa
Agerley skrev:Til info..

Tvet er stadig tilsalg til 8000 kr
Jeg tror de tømmer lagret for 46", inden de sætter prisen op.
Af Snurrerundtlyd
Snurrerundtlyd skrev:Sharp LC-46LE831S koster stadig 7.999,- i Elmutanten
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... c-46le831s

Men U-21 finalen spilles på lørdag d. 25. juni og derefter er det nok slut med kampagnetilbuddet.
Prisen er nu steget til 9.999,- i Elgiganten efter at U-21 EM er slut.
Men det virker stadig billigt i forhold til Samsungs LED-topmodel UE46D8005 som koster 13.889,- samme sted: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -ue46d8005
Af Holm86
JesperKeller skrev:
Holm86 skrev:
Jam1978 skrev: 29-35 ms er meget lav for en LED og Plasma, og er faktis også laver end samsung D8005 som står under TV - HTPC / Mediecenter / spilkonsollen anbefalinger
Har du tilfældigvis et link til dette. Det vil være rigtig godt lige at få lov at se det :)
http://www.youtube.com/watch?v=_LZyqLKcfyI
Af JeppeVid
Har netop fået svar fra ekgiganten.
Jeg får et par 3d-briller eftersendt på mit tv, der er bestilt søndag.
Hvis nogen skal bruge det til noget.
Af jesper larsen
Er hos wupti til 8.999, så mon ik den kommer ned på de 7.999 inden alt for længe igen et sted =)
Af NemliJa
jesper larsen skrev:Er hos wupti til 8.999, så mon ik den kommer ned på de 7.999 inden alt for længe igen et sted =)
Hmm.. Om 3 måneder er prisen sikkert 6999,- !:( ;)
Af jesper larsen
NemliJa skrev:
jesper larsen skrev:Er hos wupti til 8.999, så mon ik den kommer ned på de 7.999 inden alt for længe igen et sted =)
Hmm.. Om 3 måneder er prisen sikkert 6999,- !:( ;)
Mon kunne da håbe, jeg nåede nemlig ikke at købe et hos Elgiganten til 7.999kr,- og vil gerne ha' det tv :)

El-Gigiganten har forresten nedsat tvet igen, det koster nu 8.989kr,- og er det billigste sted.