Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jalo
Hej alle,
jeg har lige (4 dage siden) købe en 42 gt30 hos Hi-Fi Klubben som jeg er glad for, lækkert tv. MEN jeg har desværre konstateret at der er en del buzzing når jeg ser tv - faktisk så meget at det er til gene.

Er det bare noget man "bare" skal vende sig til/leve med når det er plasma? Eller er der grund til at henvende sig til forhandleren og få et nyt (jeg er jo stadigvæk under 14 dage fortrydelse retten)?

Kan man forvente at en anden gt30 er mindre støjende eller ligger det bare til modellen?

Håber I har mulighed for at hjælpe mig med kloge indlæg.

Mvh.
Jacob
Af JesperKeller
Hej Jacob

Buzzingen, fortsætter den fra du tænder tv'et til du slukker, eller er det kun lige i 'opstarts' fasen. Det har jeg oplevet med min 3 år gamle Plasma skærm nemlig. Den buzzer i starten, men bliver derefter en smule lavere.

Men det er bestemt ikke meningen at den skal være generende. Hvis dette bliver ved, så henvend dig ned i butikken hurtigst muligt!

Held og lykke

Jesper Keller
Af Jalo
Det er desværre ikke kun i opstartsfasen, det bliver ved fra start til slut. :(
Derudover så larmer blæseren også temmelig meget - er det normalt?

Mvh.
Jacob
Af JesperKeller
Ved at mit eget Panasonic tv bliver blæst af helvede til, når det har været tændt længe nok.

Prøv at hør dem ad nede i Hifi klubben om de oplever dette som en fejl, og hvad de så syntes du burde gøre.
Selvfølgelig hvis du ikke er tilfreds, kan du altid levere tv'et tilbage og købe et LCD/LED tv, evt
Af Jalo
Tak for dine svar Jesper.

Det ku' nok desværre blive konklusionen, lidt surt da gt30'eren jo har et super lækkert billede.

Hvilket godt LCD/LED alternativ er der til gt30?

mvh.
Jacob
Af red_martians
Jeg ville nok gå efter en Samsung UE40D6505 evt. en 46" for den har jo en ret tynd ramme. Næsten samme billede som en D8005, men noget billigere. Den er lavet efter næsten samme princip som din GT30, nemlig ingen 3D-briller billigere fjernbetjening osv. Men tæt på samme billedekvalitet som topmodellen. og med præcis de samme features.
Af Jalo
Så er det kommet en afslutning på sagen. Jeg gik ned til Hi-Fi Klubben på Frederiksberg og klagede min nød over larmen. Og selvom de havde svært ved at høre larmen (den var også langt mere markant i min stue) så tog de mit gt30 tilbage og byttede det ud med et Samsung D8005 efter mit ønske. Det er sgu hvad jeg kalder service!

Så nu har jeg et dejligt og lydløst LED tv hængende i stuen - jeg er en glad mand! ;D

Stort hurra for service hos Hi-Fi Klubben på Frederiksberg!

- Jacob