Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Twins2010
Hejsa

Hvis man ikke må bruge en formue på TV af konen, men stadig vil have en lækker/god skærm, er ovennævnte så kanon??

Noget godt og skidt?
Af Lightyear
Tjek skærmen for clouding - det er vist ret udbredt på denne model.
Af Twins2010
Det med clouding, er det noget os alm. mennesker kan se.....eller skal man være nørd for at kunne se det??
Af Twins2010
Er det på sort baggrund man ligger mærke til det.
Jehg har lige prøvet på mig gamle le32r75 og der kan jeg ikke se noget her i dagslys men med trukket for :)

Ingen der har noget godt at lige om tv'et??
Af JesperKeller
Tynd plasma skærm, hvilket er temmelig lækkert! Men forklar hvorfor den clouder så meget :p

Jeg ligger mærke til det med det samme på min fars tv skærm (han har en gammel Medion), men da jeg nævnte det for ham kunne han knap nok se det.

Så det variere meget fra person til person, men du har jo heldigvis næsten altid returret på skærme. Så hvis det viser sig at være virkelig slemt, kan du oftest levere den tilbage :)

Held og lykke med det

Jesper Keller
Af Mysen
JesperKeller skrev:Tynd plasma skærm, hvilket er temmelig lækkert! Men forklar hvorfor den clouder så meget :p
UE40C7705 er en LCD skærm. Desuden er baggrundslyset det såkaldte edge-LED, og når lyset er i kanten af skærmen er risikoen for clouding eller backlight bleeding højere. Clouding er iøvrigt ikke noget, der kun irriterer billedentusiaster. Ved almindelig tv vil det nok ikke genere meget, men i en film i en mørk stue om aftenen kan det være temmelig ødelæggende.

Det er en fin skærm, og du kan tjekke anmeldelsen af C8705 herinde, for det er den samme billedkvalitet, du kan forvente dig her.
Du kan sagtens få et bedre tv i denne prisklasse, men det er tyndt og bruger meget lidt strøm, hvis du en af dem, der tænker på miljøet. Samsungs skærme er også spækket med features, hvilket betyder at der bl.a er indbygget PVR funktion, og så kan den afspille 3D materiale.