Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kaja69
Det har jeg sæføli' allerede læst :) Men kunne Rasmus evt. komme på banen og sige om vi taler at VT30 har et marginalt forspring på 2D som kræver A-B test for at blive bemærket. I givet fald er 831 virkelig best buy!
Af basse32
Ja jeg må også sige det er noget af et hype der er, jeg døjer en smule med lys indfald på mit Panasonic 46GT30. Og sidder da næsten og tænker måske jeg skulle købe dette istedet! :(
Men når jeg så læser testen og kommer til SD signalet som er vigtigst for os, så skriver rasmus vist det ikke når GT eller VT30 standarten.
Men når jeg så har lysindfaldet så kunne jeg faktisk godt have brugt Sharp's tv, tror nu bare jeg skal nyde mit GT30 og så endnu mere når der er vinter. :p
Af Holm86
Vil aflevere mit UE46D8005 tilbage og ved ikke helt hvilken model jeg ellers skal vælge. Billedemæssigt lyder dette som et godt tv men det lyder ikke til at være særligt godt til gaming. Alt for meget input lag desværre :(
Af Jam1978
Holm86 skrev:Billedemæssigt lyder dette som et godt tv men det lyder ikke til at være særligt godt til gaming. Alt for meget input lag desværre :(
Den har faktis meget lav Input lag.
Af Holm86
Jam1978 skrev:
Holm86 skrev:Billedemæssigt lyder dette som et godt tv men det lyder ikke til at være særligt godt til gaming. Alt for meget input lag desværre :(
Ikke ifølge flatpanels test. Der ligger den på 29-35 ms.
Af calletv
Rasmus, hvis man udelukkende går efter bedste SD-billedkvalitet, hvilket et er så bedst: 831 eller Sony EX720?
Af RobinCecil
Ang. Timeshift funktion:

Hvor meget plads fylder optagelser? SD og HD?
Af Jam1978
Holm86 skrev:
Jam1978 skrev:
Ikke ifølge flatpanels test. Der ligger den på 29-35 ms.
29-35 ms er meget lav for en LED og Plasma, og er faktis også laver end samsung D8005 som står under TV - HTPC / Mediecenter / spilkonsollen anbefalinger
Af JeppeVid
Jeg har sørme også lige bestilt dette tv fra elgiganten.

Selvom slutrunden sluttede igår, lørdag, så er den stadig til 8k på elgiganten.

Har skrevet til deres kundecenter at jeg forventer at få tilsendt et par 3d-briller med, hvilket jeg også forventer.

Det gør jeg fordi elgiganten tidligere har sendt 3d-briller, selvom det ikke fremgår på hjemmesiden. Og fordi det stadig er tilbudsprisen, er der ikke noget tegn på at tilbuddet ikke skulle være det samme som før.

Er i enige? Kan jeg forvente at få et par 3d-briller med?

Og tillægsspørgsmål, jeg har søgt lidt på google, hvor kan jeg købe ekstra briller? Er det evt briller fra et andet mærke der er at foretrække?
Af Jam1978
JeppeVid skrev:Jeg har sørme også lige bestilt dette tv fra elgiganten.

Selvom slutrunden sluttede igår, lørdag, så er den stadig til 8k på elgiganten.

Har skrevet til deres kundecenter at jeg forventer at få tilsendt et par 3d-briller med, hvilket jeg også forventer.

Det gør jeg fordi elgiganten tidligere har sendt 3d-briller, selvom det ikke fremgår på hjemmesiden. Og fordi det stadig er tilbudsprisen, er der ikke noget tegn på at tilbuddet ikke skulle være det samme som før.

Er i enige? Kan jeg forvente at få et par 3d-briller med?

Og tillægsspørgsmål, jeg har søgt lidt på google, hvor kan jeg købe ekstra briller? Er det evt briller fra et andet mærke der er at foretrække?
Hej Jeg har modtage mine briller som fulgte med i tilbudet.
Og de har extre briller de har bare ikke fået dem ind i deres system i nu. Jeg kom af med 695kr for et extre sæt briller.
Af StoreSol
Holm86 skrev:Vil aflevere mit UE46D8005 tilbage og ved ikke helt hvilken model jeg ellers skal vælge. Billedemæssigt lyder dette som et godt tv men det lyder ikke til at være særligt godt til gaming. Alt for meget input lag desværre :(
Jeg har gjort som du forventer, og har afleveret mit Samsung tilbage, og jeg tør ikke gå efter et nyt Samsung i denne omgang, ihvertfald ikke led. Deres plama er lige grimme nok, men tog ud og kiggede på et Panasonic vt30. 50", og designet overaskede rigtigt positivt i forhold til deres dårlige presse materiale. Meget pænere skærm irl.

Har du overvejet den?
Af NemliJa
Ang. 3D briller; Jeg har haft kontakt til Sharp, og de siger:

Ved køb af dette TV i 46" i Elgiganten under U21 kampangen er det rigtigt, at der medfølger 1 sæt 3D briller. Jeg har personligt sendt briller til Elgigantens butikker i Tilst, Viby og Aalborg, så har du købt TV'et i en af de 3 butikker, kan du henvender dig der og få dem udleveret.

Se også denne tråd:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... c&start=20

Ang. SD-billedkvalitet, så kan jeg som ejer af dette TV berette, at billedkvaliteten afhænger af signal og kalibrering. IMO giver dette TV et rigtigt godt billede på digitale SD-kilder og DVD. På analoge kilder er der nogle "kalibreringsmæssige udfordringer", men resultatet kan stadig blive acceptabelt.

Hvis jeg skal fremhæve, hvad jeg ikke finder godt, så er det, at der desværre er noget ujævnt lys. Som Flatpanels nævner, så er der noget i venstre side, men der er altså også noget i toppen, som ikke nævnes. To ovale plamager, der stråler ud fra overkantens midte ned mod hjørnerne i bunden (som et omvendt V). Det ujævne lys ses ikke i et oplyst lokale, eller på lyse sekvenser, men i et mørkt lokale, under mørke scener, er det relativt let at spotte. Ud over det ujævne lys er der nogle svagt anelige kanter ved rammen (ekstremt svagt anelige - husk kikkert, lup og briller!), der er en smule mørkere end resten af billedet, og disse danner et overlap i hjørnerne, der ses som mørkere firkanter. Disse firkanter kan anes flere meter fra TV'et.

Havde det ikke været for det ujævne lys og firkanterne i hjørnerne, så havde dette TV været tæt på at være perfekt for et Edge LED. For 8000,- er dette TV et hysterisk godt køb, der fortjener en top-anbefaling. Havde prisen været 10-12000, såeeee kig rundt.... ;-)
Af calletv
Nå, kunne heller ikke stå for den lave pris, så pga. denne tråd har jeg impuls-bestilt et stk 831 hos elmutanten. Havde egentligt bestemt mig for EX720, men det virker på Rasmus som om at dette er et bedre køb til prisen.
Af Holm86
StoreSol skrev:
Holm86 skrev:Vil aflevere mit UE46D8005 tilbage og ved ikke helt hvilken model jeg ellers skal vælge. Billedemæssigt lyder dette som et godt tv men det lyder ikke til at være særligt godt til gaming. Alt for meget input lag desværre :(
Jeg har gjort som du forventer, og har afleveret mit Samsung tilbage, og jeg tør ikke gå efter et nyt Samsung i denne omgang, ihvertfald ikke led. Deres plama er lige grimme nok, men tog ud og kiggede på et Panasonic vt30. 50", og designet overaskede rigtigt positivt i forhold til deres dårlige presse materiale. Meget pænere skærm irl.

Har du overvejet den?
Har lidt overvejet plasma men er lidt bange for tanken om burn in. Spiller en del konsol og ser også en del tv hvor kanal logoet konstant er vist.

Men har tilgengæld kigget på Sony KDL-46HX820 som skulle komme i starten af næste månede. Det er designmessigt en rigtigt flot skærm. Så må bare se om billede er noget værd.