Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilken er bedst?

Samsung LED 55" 8005
3
27%
Samsung plasma 64" 8005
8
73%
Hej allesammen :)

Jeg har længe gået og overvejet, om jeg skal købe Samsung's nye 55" LED 8005, men jeg er blevet lidt i tvivl, fordi jeg så Samsung's 64" plasma 8005. Jeg ved ikke hvad der er bedst? Jeg vil gerne have den bedste billedkvalitet og 3D - effekt :o

Det kan også være at jeg bare skal vente til der kommer en nyere model, hvis altså den er bedre? O-O

Mvh. Helene
Af JesperKeller
Hej Helene

Hvis du går efter en rigtig fed 3D oplevelse, vil jeg enten vælge Panasonics VT30 eller vente på at LG's LW650w kommer til Danmark.

Det fede ved LG'en er at den bruger Passiv 3D, som er blevet rost til skyerne af mange, selv her på Flatpanels.

Men hvis du selvfølgelig gerne vil have en Samsung, pga deres navn eller design, så vil jeg klart vælge plasmaen, hvis du har en stue til det!

Venlig hilsen

Jesper Keller
Af PhDream
Plasma, mest pga. størrelsen. De 9 giver ca. 40% større skærm.
Af Mysen
PhDream er ikke ikke plasma-hader. Han tager bare afstand til folk, der uden forbehold anbefaler plasma frem for LCD, selv om der ikke nødvendigvis er tale om en bedre model.

Jeg stemmer også på PS64D8005. Den er altså væsentlig større, og selv om LED-modellen er temmelig rost, så PS64D8005 næsten garanteret bedre. 51" modellen er allerede velanmeldt på avforums.com, hvis man lige ser bort fra et forholdsvis skuffende sortniveau, men det er meget sandsynligt at den store model, præcis som sidste år, klarer dette punkt bedre. Det vil i så fald gøre den til runner-up efter VT30, blot 10.000 kroner billigere.
Desuden synes jeg clouding > buzz/retention i irritationsfaktor.
Af helenesigen
Tak for alle svarerne, men der er noget der undrer mig.

Hvofor vælger i alle plasmaen som den foretrukne? Er det bare fordi den er større? Jeg synes LED skærmen er pænere af udseende, men hvis plasmaen er bedre, må det jo være den jeg skal have, men jeg tænker ikke så meget på størrelsen, det er ligegyldigt om den er 55" eller 64"?
Brugeravatar
Af Weissbier
helenesigen skrev:Tak for alle svarerne, men der er noget der undrer mig.

Hvofor vælger i alle plasmaen som den foretrukne? Er det bare fordi den er større? Jeg synes LED skærmen er pænere af udseende, men hvis plasmaen er bedre, må det jo være den jeg skal have, men jeg tænker ikke så meget på størrelsen, det er ligegyldigt om den er 55" eller 64"?
Det er ikke ligegyldigt, om skærmen er 55" eller 64"! Tro mig, tag plasmaen - også pga. størrelsen. Derudover er det selvfølgelig også den bedste skærm af de to.