Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kaabrejner
Panasonic g30 46" vs Sharp le831s 46" til gaming.. ? billedkvalitiet, og bevægelse kommer i første række.
evne til at vise sort og farvepræcision er også højt prioriteret.
Pris urelevant.

2 ting jeg lige vil sige omkring plasma: retention og burn in er ikke så relevant, det er fosfor-slør tilgengæld, hvis dette er et stort problem for alle bliver det også et stort problem for mig.

hvilken af de her 2 modeller ville du vælge hvis det var dig, og hvorfor?

hellere et dumt svar end intet svar, alt respons er eftersøgt. :)
Af THM
begge har dyb sort og begge kan kalibreres til en god farvepræcision.
G30 har dog i THX-profilen en god standardindstilling som sikrer en god farvepræcision uden man behøver gå dybere ind i en kalibrering.
begge har også et lavt inputlag som er væsentligt ved gaming...
læs evt. anmeldelserne af begge skærme og debat trådene om om disse 8)
Af Kaabrejner
har læst begge andmeldelser, min største bekymring er fosfor-slør og overdrive-slør, jeg citerer fra LE831 testen: "LE831 har dog en smule blåligt overdrive slør, hvilket vi også så på LE925 i 2010. Overdrive slør er en blålig glorie omkring objekter og minder meget om det der kaldes fosfor-slør på plasma-TV. Det kan være distraherende for seriøse konsol-gamere, men det er ikke et særlig stort problem i det daglige og jeg så også mindre tendens til overdrive slør på LE831 end på sidste års LE925. Overdrive sløret er dog ikke elimineret."

er dette et stort problem?
Af THM
ved ikke med sharpen.
fosfor slør på plasma er ikke et problem for mig. ifølge Rasmus er fosfor slør på G30 reduceret, andre mener det er lig sidste års G/V20 modeller. GT30 er nok endnu bedre hvad angår fosforslør...
Af Kaabrejner
hmm ok, har bestilt Sharp'en eftersom det skulle siges at være et super tilbud og der var kun 4 tilbage, fordi de forsvandt med drastisk fart. Men hvis jeg ikke er tilfreds retunere jeg den vel bare ..
Af THM
det virker også som et godt tv til en god pris :) held og lykke med den