Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af netfors
StoreSol skrev:Min retur gik ikke så godt, eller det vil sige at returen gik glimrende, da jeg fik byttet min UE46D8005, men nu står jeg uden nyt fjernsyn :(.

De kunne fint se fejlen med farvefejl i top og bund, og de åbnede venligst et sprit nyt tv, og det havde samme fejl, så jeg valgte at tage pengene.

Fin service fra Bilka, ingen problemer der.

Var så i Elgiganten efterfølgende for at se på deres udvalg, og den ue46d8005 havde samme problem, selvom sælgeren mente de ikke havde fået en eneste retur (helt sikkert??? :))

Desværre for mig falder designet på plasmaskærmen ikke rigtig i min smag, og SLET ikke konens, så den er ligesom udelukket.

Kiggede lidt på UE46D6755 og UE46D6515, og de havde tilsyneladende ikke samme fejl med farverne i bunden, om de så har andre fejl er jo svært at sige, når man blot har kigget i butikken, men jagtens fortsætter.
Hvad med Sharp 46LE831S? Var det ikke noget. Det er lige blevet testet herinde, og kan se de har det i elgiganten til 7999,- Det virker som en rigtig fornuftig pris! ;)
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... c-46le831s
Af ekrem
jeg har købt 51 psd8005 seriene plasma det er pga der er problemer med led modelerne og jeg er super tilfreds også til prisen koster kun 12000 kr, har haft den 2 uger kun positiv oplevelser jeg kan godt anbefale folket til købe den ,,,
Af TheSleeper
PS59D7005

Billede TV : GREAT

Billede PC : GREAT

Billede PS3 : GREAT

Black levels : GREAT

White levels : BAD (hvid er grå)

3D : BAD . Jeg har til dato aldrig set så uskarpt et billede i 3D som på denne skærm. jeg har prøvet alle settings jeg kan finde og intet gør billedet skarpt. 3D dybden er genial, men hele billedet ser "Washed out" ud. Dette gør det meget svært for mig, da UE55D8005 havde et helt FANTASTISK billede i 3D. Jeg troede ikke PS59D70005 vil performe så dårligt i forhold til UE55D8005 i 3D delen ?. Jeg afspiller mine film fra en DLNA server og ikke en Blueray afspiller, men det har aldrig været et problem på andre skærme.

Cinema Smooth : kan ikke aktiveres uden en blueray afspiller ? WTF. Det er da en nedtur der vil noget, da "Cinema Smooth" giver skarphed og detalje til bevægende billeder ISÆR i film :0( IM SAD, VERY SAD

TV billeder er ikke flydende / Film er ikke flydende

PC er meget flydende og et utrolig flot billede / PS3 er flydende og et utrolig flot billede.

Hvis jeg ikke kan få 3D delen til at virke ordentligt må jeg sige pengene er rigtig dårligt givet ud på denne skærm SUK !
Af DavidHimself
TheSleeper skrev: TV billeder er ikke flydende / Film er ikke flydende

PC er meget flydende og et utrolig flot billede / PS3 er flydende og et utrolig flot billede.
Det sidste du skriver her over - lyder mere som problemer med kilden, end som problemer med skærmen. Men jeg er da ked af at høre det med den generelle kvalitet og 3D kvaliteten.

Jeg tror ellers at der er et tv der kunne friste mange. :((
Af TheSleeper
DavidHimself skrev:

Det sidste du skriver her over - lyder mere som problemer med kilden, end som problemer med skærmen. Men jeg er da ked af at høre det med den generelle kvalitet og 3D kvaliteten.

Det vil jeg også mene det er, men 3Dén er virkelig uskarp. Jeg prøver nogle flere ting i løbet af weekenden og melder tilbage. Det er bestemt ikke noget dårligt TV og kan jeg få 3Dén og Cinema smooth til at virke er det klart et TV jeg kan anbefale ...
Af crt_man
TheSleeper skrev: Cinema Smooth : kan ikke aktiveres uden en blueray afspiller ? WTF. Det er da en nedtur der vil noget, da "Cinema Smooth" giver skarphed og detalje til bevægende billeder ISÆR i film :0( IM SAD, VERY SAD
Jeg prøvede at aktivere CinemaSmooth på en blueray film i Expert, men det havde ingen effekt overhovedet.
Af crt_man
Hvordan med buzz? Jeg ville ikke kunne abstrahere fra det da jeg primært ser tv/film i aftentimerne med lavt lydniveau.

Sig nu bare den er stille som graven - så vil jeg næsten kunne leve med alt det andet.. O_O
Af THM
TheSleeper skrev:
DavidHimself skrev:

Det vil jeg også mene det er, men 3Dén er virkelig uskarp. Jeg prøver nogle flere ting i løbet af weekenden og melder tilbage. Det er bestemt ikke noget dårligt TV og kan jeg få 3Dén og Cinema smooth til at virke er det klart et TV jeg kan anbefale ...
ser du 3d i mørke omgivelser? for i lyse omgivelser vil den komme til kort overfor den ekstremt lysstærke ued8005 model.
bryder mig personligt ikke om motionsystemer, men kan da fortælle at på panasonics plasma tv kan man slå det til og fra som man vil. Det samme gælder vist for sony's tv, som efter sigende skulle have det bedste motion system.
hvis lysstyrken ved 3d er et problem for dig vil tv som eks. sony nx810 eller LG's LX950n vil give dig et mere lysstærkt 3d billede end plasmaen...

modereret af mig selv ;)
Af crt_man
Hej TheSleeper,

Har du fået testet din PS59D7005'er? Hvordan er den med buzz og retention? Fik du CinemaSmooth til at virke? Og er 3D stadig så skidt som din første tilbagemelding?
Af ozong
Hej

Jeg har lige modtaget mit PS59D7005 og wow det er nice.
Jeg har været igennem 3x UE55D7005 alle returneret p.g.a. clouding.

Jeg er meget positiv overrasket, farver er flotte billedet er super, sort er sort og hvid er hvid og det bedste af det hele er at der ikke er clouding =)

Det eneste jeg oplever er lidt dithering, kan næsten ikke ses på 3,5m men er vi tætter på kan de anes.
Herudover oplever jeg lidt plasma buzz, jeg har lettere nedsat hørelse, men kan alligevel ane lyden når der er lave passager i en film.

Den æder alle formater fra min NAS uden problemer, hvilket er top nice. Den kan styres via min Android telefon hvilket gør at man kan smide den ubrugelige fjernbetjening ud, nå nej man skal bruge den for at tænde tv'et =) (Det lader dog til at der er lidt problemer, kan ikke lige forbinde til tv'et men det kan vel indstilles)

En top nice skærm, med sikkerhed ikke på højde med VT30 men jeg tror den er tæt på.

Jeg tror jeg beholder det med mindre den der buzzing går familien på nerverne.
Hvordan afgør man om der er for meget buzzing??

/Oz
Af Mysen
Tillykke med skærmen :)
ozong skrev:Jeg tror jeg beholder det med mindre den der buzzing går familien på nerverne.
Hvordan afgør man om der er for meget buzzing??
/Oz
Hvis det er en gene, der går familien på nerverne, så er det for meget buzz. Hvis ikke, skal man afgøre om det er en mindre gene end eksempelvis clouding.