Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kaja69
Jeg skal bruge et 40-47" TV der skal kunne hænges helt fladt på væggen. LG Cinema 3D TV er nu i handlen, og jeg håber de kan matche det. 3D er ikke primært for mig, men kommer det med er det en bonus, og jeg kan godt lide LGs simple/passive koncept.

Er der nogen der har set de nye Cinema 3D modeller testet?
Af kaja69
Ja så det efter jeg havde skrevet, lidt flovt :-)

Nå men det lyder som om at selve 3D funktionaliteten er rigtig god, men TVet er i øvrigt ikke noget at råbe hurra for.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Tv'ets 3D er ikke noget specielt, nej. Cinema 3D modellerne ligger lidt højt prismæssigt og derfor skal man nok også være klar til at betale lidt ekstra for 3D, da det er en ret profileret funktion på skærmene.

Men jeg vil gerne indskyde et par ekstra ord omkring Cinema 3D. Jeg har gjort mig lidt erfaringer med at spille PlayStation 3 spil i 3D. Min erfaring er, at det aktive 3D system stadig giver bedst billedkvalitet, men det er også min erfaring, at såfremt man køber en 3D-skærm med det primære formål at spille spil i 3D, så synes jeg Cinema 3D er et ret interessant valg. 3D-brillerne er lette og kræver ikke batterier. Derudover er de - hvert fald for mig - ikke generende for øjnene efter længere tids brug. Og sidstnævnte er nok i virkeligheden det som folk med hang til længere tids spilleri bør fokusere på.
Jeg spiller ikke så ofte PlayStation spil, selvom jeg nyder det. Når jeg gør det fungerer 3D vha. det aktive system som sådan rigtig godt for mig, men hvis man virkelig dyrker det, tror jeg passiv 3D (Cinema 3D) er den rigtig vej.
Senest rettet af Rasmus Larsen 22 jun 2011, 12:52, rettet i alt 1 gang.
Af kaja69
Jeg har ikke set lyset i 3D film (endnu) så pt. er det ikke et "key selling point" for mig. Jeg har hverken set aktiv eller passiv 3D på TV (men dog passiv i biografen), men efter hvad jeg har læst - inkl Rasmus' kommentar vedr. spil - er jeg overbevist om at passiv 3D vil være mit valg. Ærgeligt at LGs 650'er ikke performer bedre som almindeligt TV. Er der andre passiv mærker/modeller på markedet?
Af UniversalTrooper
kaja69 skrev:Er der andre passiv mærker/modeller på markedet?
Philips kommer med passiv 3D på nogle 2011 modeller.
Af kaja69
Se http://www.avforums.com/forums/3d-tv-te ... ssive.html hvis I vil læse mere om pros and cons.

Det lyder som om LGs passive system er en vinder! Nu skal priserne så bare ned fordi TVet (den der er testet her) ikke leverer til andet end middelklasse.
Af Mysen
Man kan jo altid vente, men så kommer der bare nyt igen. - og igen.
Man kan lige nu få LG's 47"2010 topmodel til ca 10.000, og eftersom nanomodellerne også kommer med cinema 3D, så kan man jo vente et år på at de er nede i samme prisleje. Men så er der jo nye og bedre modeller på markedet til den tid... Skruen uden ende.
Af kaja69
Det har du helt ret i - at det er skruen uden ende :) Men jeg syntes bare der er en konklusion: at langt de fleste vil have mest glæde af passiv 3D, og med mindre man går efter top 2D billede performance virker Cinema 3D som et godt valg. Jeg kan bare ikke finde priser på 650'eren som er testet herinde?
Af Mysen
Jeg har aldrig prøvet passiv 3D, men den aktive teknologi er efter min mening for anstrengende til at være brugbar.
Jeg ved godt Rasmus bedst kan lide den aktive, men jeg synes bare den flimren, der følger med, er alt for anstrengende. Jeg orkede eksempelvis ca 20 minutters 3D i Crysis 2, inden jeg skiftede til 2D.
Af theman7979
jeg ville så gerne se et samsung tv med passiv 3D, men kommer nok aldrig til at ske efter deres korstog mod denne teknologi :((
Af theman7979
Ja lidt, men personligt tror jeg ikke det holder.

Det er stadig aktiv 3D, de flytter bare funktionen fra brille til TV. Mit gæt er at det vil lide af de samme problemer med crosstalk, flimmer osv...
Af MrMayer69
Hej, er på "jagt" efter en ny fladskærm til stuen - det skal være et
LG - har et 42" som er ca. 2 år gammelt, det er ikke full HD og nu vil gerne have et full HD...!
Har kig på et 47" LCD - kan få et til 4.232.- men det har dog kun 2 HDMI porte og er på 50 HZ...
Det andet har 3 HDMI som jeg har brug for og er 100 HZ - men prisen er også en anden - 5.499.-

Hvilket ville i vælge...!?

Den LG jeg har nu gav jeg 6.999.- for, men det er jo også 2 år siden og
fladskærme er jo siden styrtdykket i pris...;-)

Mvh Allan/MrMayer69