Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BabyDope
Hej!

Jeg overvejer kraftig at kaste mig ud i en investering i form at et nyt tv. PT. vakler jeg i mellem Samsungs D7005, og Sony's NX720.

Jeg har læst en masse om D7005, men kan ikke rigtig finde så meget information omkring NX720. Er der nogen der har erfaringer med det som de har lyst til at dele? Gode som dårlige er velkomne!

Er særligt interesseret i at høre om billedkvalitet, clouding/bleeding problemer, og refleksioner fra skærmen!

På forhånd tak!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Mig bekendt er glaspladen på NX720 den samme som på sidste års modeller, så hvis du vil læse lidt (og se et billede) af refleksionerne så se eventuelt vores tidligere anmeldelse af NX700:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1270810736

Rent teknisk ligger NX720 ikke så langt fra EX720, så jeg tror personligt, at de to modeller på det billedmæssige plan minder ret meget om hinanden, ud over at NX720 naturligvis har Opticontrast panelet, der dels får sort til at fremstå lidt dybere, dels skaber refleksioner.
Af Kaabrejner
jeg har et KDL-40NX700 i stuen og er vild med det.. mere kan jeg ikke sige, men har stort set ingen erfaringer med andre fladskærme det var bare det der faldt bedst i min smag af dem jeg kunne finde frem til da jeg skulle købe det, og designet med sølvfoden er også rigtig flot imo.
Af jes nielsen
HAr lige købt et hx720 er mer end tilfreds, vaklede mellem nx og hx men endte med hx pga lidt bedre billede efter min mening,
Af BabyDope
Tak for jeres svar!

Det virker ikke til at være det mest populære tv, siden der ikke er nogen der har "rigtige" erfaringer med det.

I følge mine oplysninger skulle det være udstyret med Gorilla Glas, som dels er mere hårdfør, men som også skulle mindske refleksioner. Men det er jo svært at vide......det kan være at jeg skal tage en lommelygte med ned i forretningen og lyse lidt på skærmene :D
Af mbmahs
Hvis refleksioner generelt er problematisk i forhold til lysforholdene i din stue, så vil jeg anbefale at du køber et tv uden glas-front. Næsten alle tv inkl. NX720 vil have en del refleksioner, hvis der er lys fra fx. vinduer direkte ind på skærmen.

Jeg har selv lige købt en 55NX810 som jeg faktisk valgte over NX720 selvom jeg kunne få dem til samme pris. Min begrundelse var, at 810'eren havde bedre billedbehandlingschip BE3 vs X-reality, bedre motionflow (200Hz PRO vs 200XR (100hz) i NX720'eren) og så synes jeg at sortniveauet var bedre på 810'eren.
NX720 har så nogle andre fordele i form af indbygget 3d transmitter og PVR mulighed, men det var ikke et problem for mig at skjule 3d transmitteren og har ikke tid til at optage TV :)

Kom fra et 50PK950 og er enormt imponeret af Sony'en, både brugerflade som er vildt hurtig og billedkvalitet som jeg synes er bedre end min tidligere plasma (Det er selvfølgelig bare min mening, da man ofte læser at plasma har bedre (læs: mere nøjagtige farver) men det er jo en smagssag og et spørgsmål om hvordan man oplever det.

Jeg er i hvertfald ovenud tilfreds med min NX810'er (Som jeg iøvrigt lige har fået Netflix til at virke på :D :D :D )
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
mbmahs skrev:Jeg er i hvertfald ovenud tilfreds med min NX810'er (Som jeg iøvrigt lige har fået Netflix til at virke på :D :D :D )
Direkte i Tv'et eller med en ekstern boks?
Af mbmahs
Har faktisk fået det til at virke på både tv'et direkte og på min blu-ray afspiller BDV-E380 :)

Begge steder kører det upåklageligt og jeg oplever hverken lag eller lign. :)
Af Romkuglen
mbmahs skrev:Har faktisk fået det til at virke på både tv'et direkte og på min blu-ray afspiller BDV-E380 :)

Begge steder kører det upåklageligt og jeg oplever hverken lag eller lign. :)
Hov ...mon det så også Netflix virker på en NX710´er?
Hvor kan man læse om hvordan man gør?
Af mbmahs
Det skulle jeg da mene det vil gøre :)

Det er lidt tricky at få til at virke, for selvom man kan bruge unblock-us.com til at "snyde" netflix til at tro man er i USA, så skal man lige snyde TV'et (eller dvs. Sony's internetindhold-service) til at tro du er i USA før du kan få en Netflix knap i menusystemet på tv'et (Det var i hvertfald min erfaring :) )

Link til unblock-us.com: http://www.unblock-us.com
Link til netflix: http://www.netflix.com

Til netflix skal du oplyse en US address, men du kan godt bruge et dansk visa :)

Link til adresse generator: http://da.fakenamegenerator.com

Så du skal altså:
1. rette dns på din computer og dit tv til unblock-us.
2. oprette konto hos netflix med amerikansk adresse og visa
3. registrere internet services på dit tv, som om du var i USA (Denne del kan jeg ikke hjælpe med, da jeg prøvede frem og tilbage i en times tid, indtil jeg pludselig fik amerikanske services på min sony-konto. og wupti, så havde jeg netflix, hulu og pandora på mit tv og min blu-ray).

Håber det hjælper :)