Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MovieGirl
Hej allesammen.

Leder efter et 32" (evt. 37") fjernsyn der hovedsagligt skal bruges til film og ps3. Da jeg også regner med at bruge det en smule til computeren vil jeg gerne have at det er lcd/led. Det er meningen at det skal vægmonteres.
Selvfølgelig er billedekvaliteten det vigtigste, men da jeg nu engang er af hunkøn betyder designet også lidt, og jeg må nok indrømme at jeg har en svaghed for Samsung på det punkt.
Da det helst ikke skal rive mit SU-baserede budget helt fra hinanden skal prisen helst ligge på 3-4000 kr.

Så hvilke tv vil I foreslå? Og hvad skal jeg især være opmærksom på når jeg skal ud og finde mit fjernsyn?

Line
Af MovieGirl
Tak for anbefalingerne.
Det er 100% vigtigt at det er et Samsung, (er også vild med bl.a. Phillips og LG), så hvis der evt. skulle være nogle tv af andre mærker hvor der er bedre billedekvalitet til samme pris, kan jeg godt leve med at det ikke lige er et Samsung. :)
Af MovieGirl
Kørte i Elgiganten for at se TV'et i egen høje person, men de havde så ikke lige den model i min lokale butik. Snakkede så lidt med en af de ansatte og han anbefalede denne her: http://www.pricerunner.dk/pl/2-2599231/ ... ign-Priser som de skulle få hjem inden længe.

Er det et godt tv? Eller får jeg bedre tv i Samsung'en?
Af MovieGirl
Har godt læst testen og den lyder til at være ganske god, men har ikke rigtig noget på Samsung'en at sammenligne med. ;;)

I butikken fremhævede han at Sharp'en var 100 Hz, men jeg synes bare at mange af de 100 Hz tv jeg har set får billedet til at se mærkeligt og unaturligt ud. Så er det rent faktisk bedre med 100 Hz fremfor 50 Hz?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, du har set helt rigtigt (og godt spottet i øvrigt) idet 100 Hz ofte gør billedet "soap opera"-agtigt. Det er ikke et must.
Af MovieGirl
Spørge-Jørgen slår til igen!
Jeg kigger mig stadig lidt om i tv-universet, og er faldet over denne model: http://www.pricerunner.dk/pi/2-2574601/ ... odukt-Info
Sony er ikke mit favorit design, men har efterhånden hørt fra flere sider at Sony skulle have en god billedkvalitet i forhold til mange andre mærker, så hvis det er tilfældet kan jeg sagtens leve med at designet ikke er min absolutte favorit.
Er det et godt tv? Trækker selvfølgelig også lidt at det er lidt billigere end Samsungen (dropper nok Sharp'en. Holder mig til LCD fremfor LED i denne omgang)

Takker endnu engang for de svar jeg har fået indtil nu, og håber at I ikke skyder mig som følge af de uendelige spørgsmål. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ex500 er et glimrende TV, som kun har tykkelsen imod sig. Deres 100 Hz system virker også generelt bedre end konkurrenternes, så der kan det godt lade sig gøre at aktivere det uden at billedet bliver mærkeligt. Den kan du roligt købe.
Af MovieGirl
Ok, Super. Tak for hjælpen. Sony'en er nu bestilt :)
Af JesperKeller
Tillykke med din nye skærm MovieGirl.

Min mening havde dog været at Sharp'en stadig klart ville være en af de bedre!

EX500 er en 2010 model, og jeg syntes specielt at EX500 serien har tendens til at have et rigtig 'mat' billede, uanset hvordan man indstillede den.
Men på papirene er den meget god, ja :)

Men få din nye skærm hjem og bedøm selv. Kan være mig der bare er for sippet!

Held og lykke

Jesper Keller