Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af vandnørden
Hej Alle

Er der nogen der ved hvordan man renser en TFT skærm, så man ikke ødelægger coachingen? Jeg tænkte på at bruge sprit eller anden rense middel, men er bange for som sagt at ødelægge coachingen.

/ vandnørden ;-}
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, brug for alt i verden ikke sprit på den. Du kan bruge en mikrofiberklud på den med lidt lunkent vand - med tryk på lidt. Det skulle kunne tage det meste snavs, men hvis du vil have noget at rense den med, laver firmaet AM nogle forskellige typer væsker specielt til fladskærme. En flaske koster ca. 40 kr. og fås i en grå metalflaske med tilhørende mikrofiberklud.
Af vandnørden
Tak Yakken.

Det er rat ikke at gøre nogen fejltagelser.

/ vandnørden ;-}
Af marj
http://www.dandrift.com/produktgruppe/500.aspx (Produktnummer 500)

er også ganske genialt, og såvidt jeg husker så er der noget mere i sådan en fætter frem for i de små AM beholdere.

Lidt af det produkt og så en mikrofiber klud så er du godt kørende
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej for dælen da! Der er alkohol i flere afskygninger i, med risiko for at nedbryde coatingen på skærmen. Det vil jeg helt klart heller ikke anbefale dig at bruge! Alkohol har en tendens til at stresse plastic'en og den kan herefter krakkelere eller mattere skærmen.

Du kan se den flaske jeg har købt her:
http://www.tjdata.dk/default.asp?shopki ... &table=Kat

men den kan fås billigere. Søg evt. efter modelnummeret: AM 85171
Brugeravatar
Af yksa
yakken at kalde det for en klud er meget overdrivet, den er mere som en svamp.

men det produkt er godt til regøring af skærme
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, du kigger på det forkerte produkt (se på produktkoderne). Det er ikke den med både sprøjte og renser i én samlet enhed. Jeg har sprøjteflasken hvortil der medfølger en klud.
Brugeravatar
Af yksa
yakken skrev:Nej, du kigger på det forkerte produkt (se på produktkoderne). Det er ikke den med både sprøjte og renser i én samlet enhed. Jeg har sprøjteflasken hvortil der medfølger en klud.
troede det var den med metalholderen og svampen, sorry :( .

den har jeg og den er utrolig god da den er unversal og du'er til det hele O_O
Af Thomas Tang
Hvilken af de to nævnte produkter vil du anbefale? Den dyre eller den billige?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis vi stadig snakker om AM produkter, så er det den samme væske der er i de to flasker - indpakningen er bare forskellig. I den ene får du en svamp med, hvor den anden blot er en klud.
Af db
jeg købte en ret stor flaske med en lille klud til fra AM. Mener at jeg gav 130kr for den i merlin, og eftersom jeg kun bruger 2-3 små sprøjt til at gøre min 15" ren så går kan den holde i de næste mange år