Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Michael P
Yupper, mit LG blev afleveret tilbage idag, så nu er jeg jo på markedet igen.
Plasma har jeg besluttet mig for, for tror at det er det der skal til før jeg er glad!
Har dog valgt at ændre mit budget nu.
Så nu vil jeg gerne have lidt indputs.
GT30 og VT30 er det en helt verden i forskel? Godt nok får man 2 par briller med til VT30éren, og har hørt lidt om de koster 1000 kr pr stk? Så det er 2000 kr mere for tvét (cirka) Men er det så det værd? For synes godt nok 16000 er en DEL penge, især når indkomsten ikke er for høj, pga. sygedagpenge.
Så er der jo samsungs D8005/D7005 som skulle være det samme, bortset fra luksus design ved D8005. Så D7005 idag i expert, HD tennis på Eurosport, og det så flot ud, men man kunne da godt se at bolden blev trukket lidt ud (dette kan vel være indstilling af tv) og så havde de også 59-60 af den stående hvor der kørte en blu-ray film på. Den stod på 24hz, men filmen HAKKEDE for groft, altså ulideligt at se på. Sælgeren sagde at det var filmen (the green hornet?) Tror mere det er indstilling, eller bare et dårligt tv?
Tager ind og kigger på Panasonicer imorgen, i hifiklubben, for må indrømme at billedet fanme var godt på det samsung, bortset fra de fejl der.

Alle modellerne jeg snakker om er 50-51" som jeg vil have :)
Senest rettet af Michael P 16 jun 2011, 00:34, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af MigSelv
Michael P skrev:Yupper, mit LG blev afleveret tilbage idag, så nu er jeg jo på markedet igen.
Plasma har jeg besluttet mig for, for tror at det er det der skal til før jeg er glad!
Har dog valgt at ændre mit budget nu.
Så nu vil jeg gerne have lidt indputs.
GT30 og VT30 er det en helt verden i forskel? Godt nok får man 2 par briller med til VT30éren, og har hørt lidt om de koster 1000 kr pr stk? Så det er 2000 kr mere for tvét (cirka) Men er det så det værd? For synes godt nok 16000 er en DEL penge, især når indkomsten ikke er for høj, pga. sygedagpenge.
Så er der jo samsungs D8005/D7005 som skulle være det samme, bortset fra luksus design ved D8005. Så D7005 idag i expert, HD tennis på Eurosport, og det så flot ud, men man kunne da godt se at bolden blev trukket lidt ud (dette kan vel være indstilling af tv) og så havde de også 59-60 af den stående hvor der kørte en blu-ray film på. Den stod på 24hz, men filmen HAKKEDE for groft, altså ulideligt at se på. Sælgeren sagde at det var filmen (the green hornet?) Tror mere det er indstilling, eller bare et dårligt tv?
Tager ind og kigger på Panasonicer imorgen, i hifiklubben, for må indrømme at billedet fanme var godt på det samsung, bortset fra de fejl der.

Alle modellerne jeg snakker om er 50-51" som jeg vil have :)
Der skal muligvis også tilkøbes wifi dongle til GT30, så kan du lægge yderligere 6-700 kr. til.
Jeg har selv 55Vt30, gik fra 50VT20, og må blot konstatere, at VT30 er lækker.
Jeg har set GT30 og VT30 live, side by side, og var ikke i tvivl.
Af Michael P
Wifi dongle er ligemeget, da jeg har trukket netkabel til alt det andet elektronik ;)
Af Mysen
Du har ret i, at det nok er indstillinger, der gjorde at en blu-ray hakkede. Det kan også være måden signalet er splittet på. Du skal bare ikke lægge alt for meget vægt i det, for der er for mange forhold, du ikke kender til, og som vil være anderledes i din stue. D8005 er et lækkert, og også velanmeldt tv, men det vil aldrig være lige så hurtigt som et GT30 eller VT30. Den bruger scanning backlight på samme måde som den LD750n, du aldrig blev tilfreds med, men når nu slør er årsagen til at du vælger et andet tv, så er det nok plasma, du skal vælge.

Og lige et input til GT30 vs VT30. Fjernbetjening og design er også federe på VT30 efter min mening. Forskel på billedkvaliteten ved jeg ikke mere om end dig.
hvis du vil spare penge, er G30 lige anmeldt med store roser. Bevægelseshåndtering er sågar på niveau med GT30 og VT30, skriver han.
Af red_martians
* Den "store" Fjernbetjening
* Wifidongle
* 2stk 3D-briller
* Bedre indbygget lydsystem med subwoofer.
Af samme grund fylder VT30 lidt mindre i dybden, GT30's højttalere er større men mangler sub.
* Kan de begge bruge SD-kort som harddisk-optager? det kan VT30 ihvertfald.
Af Michael P
Hov det skal lige siges at D8005 er PLASMA modellen jeg snakker om ;)
Og det med højtalere er lidt en smagsag, jeg har allerede et fint anlæg, som bliver koblet til når der skal spilles og se film ;)
Læste lige G30, for første gang, Og VT30 for 3 gang eller sådan, og faldt lige over at de ikke nævner nogen kæmpe forbedring fra sidste års model, dog er retention mindsket, og cross-talk blevet mindre. VT30 havde dog grums omkring hurtigt bevægende objekter, og der blev nævnt at det ikke var set ved tidligere high-end plasma fra panasonic.
Og VT20, ja det er sidste år, men det er knap og nap 6000 kr i forskel, og så tænker jeg, 6000, for et ændret design, mindre cross-talk (VT20 blev nævnt som den bedste sidste år? så det må da være temmelig okay?) og så mindre retention(hvilket heller ikke var helt åndsvagt på vt20) Selvfølgelig er det lidt hurtigere pga den nye fosfor. Men er faktisk lidt i vildrede pt.

Hov glemte lige at VT30 brillerne er bluetooth, og der er oplader med til dem, hvor VT20 jo kun er IR og med udskiftelige batterier :P
Hvilket er et stort minus for sådan en som mig, for er utrolig ringe til at få købt batterier, og få dem skiftet :P
Brugeravatar
Af MigSelv
Michael P skrev:Hov det skal lige siges at D8005 er PLASMA modellen jeg snakker om ;)
Og det med højtalere er lidt en smagsag, jeg har allerede et fint anlæg, som bliver koblet til når der skal spilles og se film ;)
Læste lige G30, for første gang, Og VT30 for 3 gang eller sådan, og faldt lige over at de ikke nævner nogen kæmpe forbedring fra sidste års model, dog er retention mindsket, og cross-talk blevet mindre. VT30 havde dog grums omkring hurtigt bevægende objekter, og der blev nævnt at det ikke var set ved tidligere high-end plasma fra panasonic.
Og VT20, ja det er sidste år, men det er knap og nap 6000 kr i forskel, og så tænker jeg, 6000, for et ændret design, mindre cross-talk (VT20 blev nævnt som den bedste sidste år? så det må da være temmelig okay?) og så mindre retention(hvilket heller ikke var helt åndsvagt på vt20) Selvfølgelig er det lidt hurtigere pga den nye fosfor. Men er faktisk lidt i vildrede pt.

Hov glemte lige at VT30 brillerne er bluetooth, og der er oplader med til dem, hvor VT20 jo kun er IR og med udskiftelige batterier :P
Hvilket er et stort minus for sådan en som mig, for er utrolig ringe til at få købt batterier, og få dem skiftet :P
Jeg har haft VT20 og ejer nu et VT30. Alle ting ved VT30 er merprisen værd, og der er store forbedringer på billedsiden. På normal se afstand ( 3,5 m. - 55VT30 ), ser jeg ingen "fejl" overhovedet. Alt på VT30 er forbedret, lyd, billede og design.
Af keldp
red_martians skrev:* Den "store" Fjernbetjening
* Wifidongle
* 2stk 3D-briller
* Bedre indbygget lydsystem med subwoofer.
Af samme grund fylder VT30 lidt mindre i dybden, GT30's højttalere er større men mangler sub.
* Kan de begge bruge SD-kort som harddisk-optager? det kan VT30 ihvertfald.
VT 30 kan ikke bruge SD-kort som Harddisk optager.
Af Michael P
SÅ var jeg i hifiklubben.
FY FOR DEN DA, et VT30 har delme kanon billede. Er helt forelsket.
Fik SD, HD og Blu-ray (Avatar) at se dernede, og er ovenud imponeret af VT30éren
PS51D8005 var også dernede, og det var faktisk også et flot billede (dog så jeg kun HD på den) Men VT30éren er jo bare DET bedre, det er jo også 2 forskellige klasser, det nok mere en GT30 man skal sammenligne det med.
Dog syntes jeg ikke om det sølvfarvede look. Men det er nok en smagssag ;)
Tror jeg må til at samle lidt flasker ;)
Af Maestroelite
Sjovt nok er det de samme 3 TV jeg har indsnævret mig på efter at have holdt alle muligheder åbne.

LED (selvom konen synes det er så flot) har jeg udelukket mere eller mindre da jeg føler man får mere for pengene ved plasma, også rent billedmæssigt. Gider heller ikke skulle rode med clouding og alt muligt hvis man skulle være uheldig.
På den anden side gider jeg heller ikke buzzing... Men de nye modeller skulle være ret ok på det punkt jo.

Det er endnu ikke lykkedes mig at få set VT30 "live" desværre, kun GT30 og PSD518005 + 7005.

Det lyder dog som om du synes langt bedre om VT30 Michael P, i forhold til Samsung?
Af basse32
Det kan godt være i kan se kæmpe forskel på GT30 og VT30, men i min verden er der ikke meget på billed siden der skiller dem.
Men selvfølgelig hvis man kan overbevise sig selv om at det er så meget bedre bliver man kun det gladere for tv'et. ;)
Jeg er selvfølgelig kun misundelig fordi jeg maks kunne have 46" og derfor var tvunget til at tage GT30 da VT30 ikke findes i 46". :(

Wifi dongle koster kun 270,- fra netgear og fungerer fint, men syntes ikke man kan kalde billedet meget bedre på VT30.
Af Michael P
Maestroelite skrev:Sjovt nok er det de samme 3 TV jeg har indsnævret mig på efter at have holdt alle muligheder åbne.

LED (selvom konen synes det er så flot) har jeg udelukket mere eller mindre da jeg føler man får mere for pengene ved plasma, også rent billedmæssigt. Gider heller ikke skulle rode med clouding og alt muligt hvis man skulle være uheldig.
På den anden side gider jeg heller ikke buzzing... Men de nye modeller skulle være ret ok på det punkt jo.

Det er endnu ikke lykkedes mig at få set VT30 "live" desværre, kun GT30 og PSD518005 + 7005.

Det lyder dog som om du synes langt bedre om VT30 Michael P, i forhold til Samsung?
Altså om man vælger Samsung eller GT30, det er lidt hip, som hap, for den almindelige bruger.
Fordelen ved VT30 er og bliver jo bare at du får hvad du skal bruge. Du skal ikke tænke på briller ved siden af til dit nye smarte 3D tv, og de er vidst pebrede. Billedet på VT30 står også lidt mere roligt end på GT30 (måske smagssag? eller indstilling? men tror hifiklubben indstiller deres tv!)
basse32 skrev:Det kan godt være i kan se kæmpe forskel på GT30 og VT30, men i min verden er der ikke meget på billed siden der skiller dem.
Men selvfølgelig hvis man kan overbevise sig selv om at det er så meget bedre bliver man kun det gladere for tv'et.
Jeg er selvfølgelig kun misundelig fordi jeg maks kunne have 46" og derfor var tvunget til at tage GT30 da VT30 ikke findes i 46".

Wifi dongle koster kun 270,- fra netgear og fungerer fint, men syntes ikke man kan kalde billedet meget bedre på VT30.
Ja det er delme træls at VT30 ikke laves i 46" ligesom sidste års VT20. For tror godt jeg måske kunne ha fundet på at spare lidt penge ved at vælge den i 46" istedet for 50" :(
Brugeravatar
Af MigSelv
Michael P skrev:
Maestroelite skrev:Sjovt nok er det de samme 3 TV jeg har indsnævret mig på efter at have holdt alle muligheder åbne.

Altså om man vælger Samsung eller GT30, det er lidt hip, som hap, for den almindelige bruger.
Fordelen ved VT30 er og bliver jo bare at du får hvad du skal bruge. Du skal ikke tænke på briller ved siden af til dit nye smarte 3D tv, og de er vidst pebrede. Billedet på VT30 står også lidt mere roligt end på GT30 (måske smagssag? eller indstilling? men tror hifiklubben indstiller deres tv!)
basse32 skrev:Det kan godt være i kan se kæmpe forskel på GT30 og VT30, men i min verden er der ikke meget på billed siden der skiller dem.
Men selvfølgelig hvis man kan overbevise sig selv om at det er så meget bedre bliver man kun det gladere for tv'et.
Jeg er selvfølgelig kun misundelig fordi jeg maks kunne have 46" og derfor var tvunget til at tage GT30 da VT30 ikke findes i 46".

Ja det er delme træls at VT30 ikke laves i 46" ligesom sidste års VT20. For tror godt jeg måske kunne ha fundet på at spare lidt penge ved at vælge den i 46" istedet for 50" :(
Du sparer 599 kr. i Buddinge Radio ( totaltv.dk ) i forhold til HFK pris på 16.599. Det kræver blot et telefonopkald, til det lille Pana Center.
Af Michael P
MigSelv skrev: Du sparer 599 kr. i Buddinge Radio ( totaltv.dk ) i forhold til HFK pris på 16.599. Det kræver blot et telefonopkald, til det lille Pana Center.
Elgiganten har det til 15500 mener jeg.
Og HFK (Randers ihvertfald?) kører 14 dages prisgaranti pt. på dette fjernsyn. Dog får man beløbet til deres butik, om det er godt eller skidt, kommer jo an på om man mangler noget ;)
Men hvis man nu fortæller dem at man ka få det billigere allerede når man køber det, så kan det godt ske man bare får prisafslag i første omgang ;)
Går bare og venter på at få penge tilbage fra det andet fjernsyn, så jeg kan se hvad jeg har at gøre med :)