Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg overvejer om jeg skal købe et Samsung LED U55D8005 som jeg kan forstå er den nordiske version eller se om jeg kan få fat i en engelsk version.

Modellen har DVB-S og jeg er i tvivl om jeg kan få FreeSat fra Astra på den nordiske version eller om jeg skal købe en fra udlandet. Jeg har læst på en anden blog at 8005 modellen er forberedt til Canal Digital, men mon den også virker til FreeSat eller Sky?

Er der nogen der har nogle erfaringer med dette?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har ikke erfaring med det konkrete tilfælde, men jeg har da modtaget parabol-signaler fra masser af positioner på tidligere fladskærme med indbygget DVB-S tunere.

Det eneste problem jeg som sådan kan se er hvis du bruger et dekoder-kort fra FreeSat eller Sky til at se betalingskanalerne. Her ved jeg ikke om kodningen understøttes, men umiddelbart tror jeg blot det er et spørgsmål om at få fat i det korrekte CA-modul. Viasat kan jo også godt tilsluttes fladskærme med DVB-S, selvom de ikke er "officielt godkendt".
Af stensby
Jeg bor i Skotland og har et 8000 hvor jeg kan tage freesat med den indbyggede tuner. Sky skal du ikke sætte næsen op efter at kunne tage uden en decideret Sky box. De har deres egen standard og tillader ikke andet udstyr end deres egne sat boxe. Jeg har det omvendte problem idet jeg ville bruge mit canal digital kort i mit 8000 men da dette tv er ultra software drevet passede det ikke i de default søgninger man kunne foretage. Hvis man virkelig gad kunne man måske gøre det manuelt men jeg flyttede altså min canal Digital HD box istedet hvilket virker fint nu.