Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kjul
Hej

Skal have nyt tv til stuen skal min. være 37", skal bruges til alm. tv programmer, en del film og lidt spillen på en wii, jeg aner intet om hvad man skal kigge efter, man kan få en del LED til den pris men så er de som regl kun 50hz, men har det nogen betydning i dag?
har kigge på.
LG 42LE4500
SAMSUNG UE-40C5105

SAMSUNG LE-40C655
LG 42LD450
SAMSUNG LE-40D555
SONY KDL-40CX520

Har i andre forslag høre jeg gerne om dem ? Har hørt en del godt om
LE-40C655, eneste negative har hørt nogle nævner at deres 100hz ikke skulle være for heldig og andre steder siger de det fungere super?

Plasma har også været i tankerne, men tv'et skal også kobles til media center så ved ikke hvor heldigt det er ang. burn in.

På forhånd tak for hjælpen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tilkobling af plasma til et mediecenter er kun et problem hvis du agter at lade skærmen stå med et stillestående billede, men det gælder uanset hvad du har den koblet til.

100 Hz fungerer generelt ikke så godt på Samsungs TV, med mindre du skruer godt ned for effekten. Sony er sluppet noget bedre fra det.
Af kjul
yakken skrev:Tilkobling af plasma til et mediecenter er kun et problem hvis du agter at lade skærmen stå med et stillestående billede, men det gælder uanset hvad du har den koblet til.

100 Hz fungerer generelt ikke så godt på Samsungs TV, med mindre du skruer godt ned for effekten. Sony er sluppet noget bedre fra det.

Præcis det stille stående billede jeg tænker på, men ved ikke hvor slemt det er og hvor hurtigt man kan se "skygger" men igen, ved ikke lige om det er værd at overveje plasma, væggene i stuen samt loft er helt vide der er sydvendte vinduer så der er masser af lys :)

Så du ville mene Sony i den billige ende er et bedre mærke ?
Af Mysen
Du kan få et 40" EX503 for 4000. Den passer godt til dine sydlige vinduer, og nok også bedre end dine egne forslag.
Du kan også få en LE40C635. Den vil klare lyset meget bedre end C655.
Af kjul
Tak for hjælpen alle.
Valget faldt dog på et UE-40C6005, så bliver spændende at se om jeg bliver glad for det.