Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pazia
Go'aften FlatPanelsDK

Står med et mindre problem. Efter vores DVD-afspilleren blev erklæret uegnet til at afspille flere DVD'er, besluttede vi os for at køre det fra computeren.

Men kan simpelthen ikke få lyden med.

Opsætning:

DVI-HDMI kabel fra computeren til mit TV.
Minijack til Phono fra lydkortet ind i mit TV.

OBS. TV-model: Samsung LE32A676A

Har forsøgt at undersøge BIOS, men alt ser normalt ud. Lyden er aktiveret og det virker fint nok når jeg forsøger at afspille musik, uden når det skal være på TV'et virker det bare ikke.

Hvad kan jeg gøre?
Af kjul
Husk at sætte det i en phono indgang der er med "input" det er ikke altid alle HDMI porte hvor der står "audio input" ved, det skal der :)
Af kjul
Uden at være helt sikker mener jeg du skal benytte hdmi 2 porten på dit tv samt lydudgang der hører til
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, typisk vil du ikke kunne trække lyden med over i en vilkårlig HDMI-indgang da der jo normalt er et lydsignal med i HDMI-signalet. Derfor forventer TV'et ikke at der føres separat lyd med dén vej. Tag et kig i din manual for at se hvilken HDMI-port, der fungerer med phono-indgangen.
Af Pazia
kjul skrev:Uden at være helt sikker mener jeg du skal benytte hdmi 2 porten på dit tv samt lydudgang der hører til
Jeps. Fik fat i Samsung support, som forklarede at HDMI-kablet skulle være i netop den port. Det gjorde jeg så. Og klaskede mit "lyd-kabel" fra computeren hen i fjernsynet, men stadigvæk ingen lyd. Har desuden prøvet at sætte det i componite input, men uden held.
Af kjul
Lyden er aktiveret og det virker fint nok når jeg forsøger at afspille musik, uden når det skal være på TV'et virker det bare ikke.

Mener du her at du kan afspille musik gennem dit tv's højtalere?