Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har for en uge siden købt et Samsung plasma tv (PS50C685)
TV'et i sig selv er meget lækkert, og det leverer egentligt et ganske acceptabelt billede..... synes dog desværre det har lidt problemer med slør i bevægelserne, eller ghosting som det vidst hedder :-)
Det er mærkeligt nok ikke ved helt hurtige bevægelser det generer mig, men nærmere ved almindelige bevægelser (håber i forstår mig)
Jeg har kalibreret mit TV udfra Guiden herinde på siden.
Snakkede med samsung igår, som sagde jeg kunne prøve at nulstille alle instillinger samt lave en firmware opdatering....
Vil dog lige sige at jeg synes problemet er størst når jeg ser almindeligt digitalt tv.... er det HD-kanaler, eller Blu-Ray for den sags skyld, så er det ikke så slemt.
Har overvejet et dyere antennekabel, men ved ikke om det vil have noget at sige??

Håber på lidt hjælp og ideer fra Jer :-)
Jknielsen82 skrev:Har for en uge siden købt et Samsung plasma tv (PS50C685)
TV'et i sig selv er meget lækkert, og det leverer egentligt et ganske acceptabelt billede..... synes dog desværre det har lidt problemer med slør i bevægelserne, eller ghosting som det vidst hedder :-)
Der er flere slags slør. En type stammer fra billedforbedrende kredse som, efter min menig, bedst deaktiveres. Det ligner nærmest en suppe af uartikulerede pixel rundt om et emne i bevægelse.
En anden slags slør er "efterglød" i selve skærmen. Den sidste slags kan reduceres ved at stille lyset lidt svagere mens skærmen er ny.
Af Jknielsen82
Jeg har indstillet det efter den guide der er lavet herinde på FlatPanels....dog har jeg sat den funktion der hedder "warm2" til "warm1" i stedet for, da jeg simpelthen synes at farverne, specielt den røde bliver alt for dominerende!
Når i skriver at det er en go' ide at stille lyset lidt svagere mens skærmen er ny, vil det så sige at skæren skal bruges nogle timer før man får det bedste resultat?
Jeg har slået div. billedforbedrende funtioner fra som anbefalet herinde.
Jeg synes at den gør det i alle 3 billedprofiler, både i Standard, Film og Dynamisk.
Har hørt en fugl synge om at man ikke må bruge standard antennekabel - altså den billige slags med de billige stik på?
Er der noget om snakken, eller har det ikke nogen indflydelse på mit problem?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skærmen skal nærmere bruges nogle hundrede timer, før den ikke længere betragtes som "ny". Den generelle anbefaling er +200 timer.