Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Michael P
Hejsa..
Jeg fik jo mit nye tv (LG 47LD750N) her for kort tid siden.
Har indstillet det efter SL8000 guiden herinde, da det næsten skulle være samme tv.
Men jeg må indrømme jeg er lidt utilfreds, efter speficationerne og den omtale det får.
Jeg synes nemlig ikke det håndterer hurtige billeder for godt. Der er for meget "udgratning" i billedet.
Og når folk går, er det som om der er et usynligt slør omkring dem.
Har prøvet at lege lidt med Trumotion, fra, lav, høj og bruger. Men synes ikke jeg opnår denne effekt jeg ønsker.
Tvét jeg havde før var et 32" Panasonic 50Hz HD-ready (3 år gammelt cirka) men det var jeg mere glad for, ikke alle disse "fejl"
Men er det hvad man kan forvente at sådan et LCD tv idag?
Problemerne er der uanset om jeg ser blu-ray, streamer, glor tv, synes jeg ligger mærke til det hele tiden nu, og slapper faktisk ikke af når jeg ser tv, for kan ikke lade være nu :S
For så tror jeg at jeg bruger min fortrydelsesret, og går plasma istedet for.
Og alle disse "forbedrings" teknologier er selvfølge slået fra, som støjreduktion osv.
Nogle der kan hjælpe?
For tvivler lidt på jeg kan indstille det væk?
Michael P skrev: Men er det hvad man kan forvente at sådan et LCD tv idag?
Og alle disse "forbedrings" teknologier er selvfølge slået fra, som støjreduktion osv.
For tvivler lidt på jeg kan indstille det væk?
Lyder lidt som mit 2009 Samsung. Der kunne jeg dog fjerne effekten ved at slå alle filtre fra. Mit 2011 Samsung har tilsyneladende ikke de tilbøjligheder men filtrene gav dog billedet et lidt "malet" udseende.
Af Michael P
Alle min filtre er jo desværre slået fra.
Så tror jeg sku jeg pakker mit tv ned igen, for jeg har jo ret til at bruge fortrydelsesretten når jeg er utilfreds med produktet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Har du aktiveret scanning backlight? Det hedder "TruMotion" og er dét der forbedrer slør mest udpræget på LCD-TV.
Af Michael P
yakken skrev:Har du aktiveret scanning backlight? Det hedder "TruMotion" og er dét der forbedrer slør mest udpræget på LCD-TV.
Har prøvet med de forskellige indstillinger man kan bruge af trumotion på tvét. Endda bruger indstillingen hvor jeg har kørt op og ned på de 2 bar man får frem (Judder og Blur) men synes problemet er der stadig.
Af thcleaner
slå trumotion fra
Af thcleaner
slå trumotion fra
Af Michael P
Altså hvis du nu læser, så har jeg prøvet det hele! Også slået det fra.

Det bliver afleveret tilbage idag, så bliver det enten et Pana P50GT30, eller et Samsung PS51D8005.
Min LCD tid er vidst ovre fra nu af.