Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg overvejer at anskaffe mig et Samsung UE46D7005, men jeg synes jeg kan læse om en del problemer med banding og bleeding/clouding på forskellige forums.

Jeg går ud fra at der må være en del herinde, som har købt enten d7005 eller d8005, og jeg vil derfor høre om I oplever nogen problemer med TV´et?

mvh

Martin
Brugeravatar
Af hans123
Bedste råd må være:

Køb med returret.

Rigtig mange melder om problemer med tv. Og det under mig at et fejlfrit blev testet her.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvordan skal vi tolke din sidste sætning?
Af ibanezx
Kunne man forestille sig at Samsung sendte Flatpanels.dk en skærm, som de måske på forhånd havde selekteret blandt mange som være 'usædvanlig' fejlfri?

Rasmus/Yakken: var testeksemplaret emballeret som ny, eller bar den præg af at have været pakke ud tidligere?
Af PhDream
Jeg kan ikke tale på hans123's vegne og ved derfor ikke om han insinuerer noget. Jeg ved bare, at det ikke ville være første gang en anmelder - eller flere anmeldere, for den sags skyld - ikke lagde mærke til graverende fejl ved et tv, der er til test.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu er det jo ikke fordi man er sprunget hen over test af homogenitet i D8005-testen...

Billede
Brugeravatar
Af hans123
Det var ikke for at beskylde flatpanels for fusk eller andet.

Syntes bare det er mærkeligt at de fik en perfekt model til test, når mange andre modtager mindre gode udgaver.

Men mit råd er stadig: Køb et sted med returret , så man kan teste hjemme.
Af thomas_bk
Jeg støtter op om at købe et sted med returret.
Jeg har netop fået mit 7005 retur fra reparation. Så jeg er spændt på at se om det nye panel der er sat i har løst problemet med lyse pletter.
Af Novatic
thomas_bk skrev:Jeg støtter op om at købe et sted med returret.
Jeg har netop fået mit 7005 retur fra reparation. Så jeg er spændt på at se om det nye panel der er sat i har løst problemet med lyse pletter.
Krydser fingre for dig. Det er noget irriterende stas det clouding.

Og har også mistænkt Samsung for, at "smugkigge" på modellen inden den blev sendt til Rasmus - det virker næsten for perfekt, taget alle reporterne fra både Flatpanels og avforums/avsforum.
Af Wizz
Jeg har netop hængt et 46D7005 op i stuen, og oplever også, at der tydeligvis slipper lys ind i hjørner og kanter (mest foroven).

Jeg har nu prøvet indstillingerne fra testen af 55D8005 - super test, tak for den :), som giver et meget pænere og mere naturligt billede, men der slipper stadig lidt lys ind - selvsagt tydeligst ved mørkere billeder. Ændringen af indstillingerne har reduceret problemet betydeligt, og det fremtræder nu primært i det øverste højre hjørne, hvor det til gengæld er markant.

Jeg har købt det i lørdags hos Elgiganten, og har således returret (jeg kender ikke deres vilkår for returret i detaljer, men det gælder vel også selvom det er pakket ud, installeret, afprøvet osv.?)

Jeg ved ikke om jeg skal acceptere problemet, returnere, eller benytte Samsung's reklamationsservice. Måske nogen har gode ideer og efaringer?

Mvh. Wizz
martinrk skrev:Jeg overvejer at anskaffe mig et Samsung UE46D7005, men jeg synes jeg kan læse om en del problemer med banding og bleeding/clouding på forskellige forums.
Jeg har netop fået mig et UE55D8005 og har lidt bleeding i de nederste hjørner. Det ses dog kun når skærmen kører "i tomgang". Når der er billede på er det usynligt.
Banding kan opstå i langsomme farveforløb. Det skyldes som regel skam-komprimeringen i tvudsendelsen. Jeg har aldrig oplevet det på DVD eller Blueray.