Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jensholm
Hej.
Jeg har et Samsung UE40C6005, men synes det er blevet for småt, og da jeg har set et Samsung UE55D7000 i Tyskland til knap 15.000 kr, så er jeg forelsket.
Spørgsmålet er bare om det er for stort? Tv'et hænger ca. 4 meter fra sofaen.

Hvad er jeres meninger? Jeg ved godt det er individuelt og at jeg kan se den fysiske størrelse i en butik, men det er lidt svært at forestille sig hvordan det vil se ud hjemme hos en selv :)
Af Supergris
Sidder selv på 4 m. afstand og har indtil for nyligt haft et 50 " plasma, som jeg syntes var for lille.
Nu har jeg 115 " med projektor, og det synes jeg er perfekt på denne afstand, selv med tv, ser det fornuftigt ud...
Altså, svaret er NEJ!!! Size matters...
Af Angel
Nej det bliver ikke for stort efter min mening. Har selv et 60" plasma tv med en afstand på 3 meter fra sofaen og jeg kunne sagtens bruge et større et. Synes det har en perfekt størrelse, når jeg ser film i 16:9, men når det er i 2,35:1 (cinemascope format) så måtte det godt være lidt større, så bare gå roligt efter 55" :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg bruger 50" i 2.5 m afstand. Det kunne godt være større når det var tændt, men det måtte godt være mindre når det var slukket ;)
Af AGA
Yakken, den var sku go. Mindre når det er slukket :D

Nogen der ved hvornår PS51D8005 review kommer på plakaten?
Af thomasjn
Jeg sidder 2-3 meter fra et 78" lærred. Det er stort, men ikke for stort :)

Jeg tror det skal være MEGET stort før det er for stort.

Size does matter!
Brugeravatar
Af Weissbier
55" er absolut ikke for meget på 4 meters afstand. Skal hjem og pakke mit nye 64" ud, og vi sidder i 2,8 meters afstand. 8)
Af Jens525
haha Yakken... fed kommentar,, du har så evigt ret :)
Kan kun give ret i at du skal ta et så stort tv som muligt. Har selv 50" med en afstand på ca. 3,5 mtr. Og det begynder at virke lidt småt. Kræver bare lidt tilvænning i starten...
Af jensholm
Tak for de gode besvarelser! Det ender nok med at jeg tager et UE55D7000 i Tyskland, der koster de kun 15.000.

Hvor store problemer er der egentligt med clouding og bleeding? Tænker at hvis man bestiller et tv fra Tyskland og billedet ikke er så flot som det burde, så skal det jo sendes tilbage dertil? Ville I turde købe tvet dernede?
Og hvorfor tester Samsung ikke dette inden de sender dem fra fabrikken?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Clouding er en reel risiko du ikke kan se bort fra.

Det er simpelthen for dyrt at kassere TV med clouding og ligeledes for dyrt at teste for det. Det er langt fra alle der ser problemerne og hvis du skulle garanteres en fejlfri model, så slår 15.000 kr ikke til nogen steder. Se eks. på B&O som sorterer i panelerne - her er der faktisk også risiko for at få et dårligt eksemplar.
Af ssboisen
jensholm skrev:Tak for de gode besvarelser! Det ender nok med at jeg tager et UE55D7000 i Tyskland, der koster de kun 15.000.

Hvor store problemer er der egentligt med clouding og bleeding? Tænker at hvis man bestiller et tv fra Tyskland og billedet ikke er så flot som det burde, så skal det jo sendes tilbage dertil? Ville I turde købe tvet dernede?
Og hvorfor tester Samsung ikke dette inden de sender dem fra fabrikken?
Må jeg spørge hvor i tyskland du har set det til 15k? Har du et link?