Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af daniel2561
Suneeee skrev:Hvad så daniel fik du så tv'et og hvis ja hvad er så dine første indtryk - Jeg har bøvlet med det redcoon igen nu, nu har jeg venter 2 uger og det er lige blevet udsat en uge mere så nu har jeg bedt om pengene tilbage.. Ved ikke om jeg skal prøve hos nemoit - udover langsom levering har du ellers oplevet noget negativt ? :)
Sjovt at du skriver det idag, har nemlig fået tv'et ind af døren idag, shiiit det er tungt :D
Jeg er mega glad for tv'et det står super skarpt og der er ingen plasma buzz eller nogen pixel fejl at se. er fuldstændig vild med designet, det er jo ren kunst med den glasramme. dvb-c tuneren fungerer super, kan dog ikke finde alle de radio kanaler som jeg burde have, men det er der sikkert en løsning på, det skal siges at jeg har stofa kabel tv. men ellers er det bare top dollar er jeg glad som et barn på en juleaften 8)

Ang. Nemoit jamen synes han virker meget ligeglad når man skriver spørgsmål til ham og han svarer meget kortfattet og nogen gange svarer han slet ikke. O-O
Men har regnet ud hvorfor leveringen har taget så lang tid, for på fragtbrevet står der at det er sendt fra pixmania i frankrig så han har vel bare købt det hos dem og så solgt det til mig. lidt fusker agtigt, men hva faen så længe man får det man betaler for. :)

Så du får ivhertfald mine anbefalinger hvad angår tv'et om du så vil købe det ved nemoit er jo op til dig, det kan jo være han har bestilt nogle tv hjem til hans lager så leveringen er lidt hurtigere.?
Af Suneeee
Tak for hurtigt svar - Men alt garanti osv. kører gennem ham så ? eller tror du det ville være smartere at bestille direkte gennem pixmania ? har bare hørt det er et rigtig fusker firma men hvis man får varen og den ikke fejler noget skulle alt vel være i orden.. - Har kun set tv'et på billeder men ja den ser satme cool ud :D
Af daniel2561
Suneeee skrev:Tak for hurtigt svar - Men alt garanti osv. kører gennem ham så ? eller tror du det ville være smartere at bestille direkte gennem pixmania ? har bare hørt det er et rigtig fusker firma men hvis man får varen og den ikke fejler noget skulle alt vel være i orden.. - Har kun set tv'et på billeder men ja den ser satme cool ud :D
Ja det gør det, jeg hellere jeg vil købe det hos ham end pixmania, dem har jeg nemlig hørt rigtig dårligt om.
Jeg havde heller ikke set tv'et live før idag, men det er endnu pænere end på billederne. Jeg har desuden tegnet en 4 årig forsikring hos securator som dækker pixel fejl og alt det der, og det er stadig billigere end hvis man køber den nordiske model. :)
Af Suneeee
Har godt nok købt det fra pixmania nu så må se hvad der sker.. Glæder mig sku sindssygt til at få det og håber pixmania tager sig sammen og gør det godt.. Tror også jeg tegner sådan en forsikring hos securator - var det noget med man skulle gøre det inden 14 dage efter købet ?
Af daniel2561
Suneeee skrev:Har godt nok købt det fra pixmania nu så må se hvad der sker.. Glæder mig sku sindssygt til at få det og håber pixmania tager sig sammen og gør det godt.. Tror også jeg tegner sådan en forsikring hos securator - var det noget med man skulle gøre det inden 14 dage efter købet ?
Okay, du må jo lige give noget input herinde når du får det. :)

Jo det er rigtig, jeg var lidt bekymret om jeg nåede at få det inden 14 dage efter jeg betalte for tv'et så skrev en mail til dem
De skrev:

Hej Daniel
Såfremt du ikke når det så skal du blot ringe til os – de 14 dage er også gældende fra leveringsdato såfremt købsdato og leveringsdato ikke er sammenfaldende

Vi håber at dette besvarer din mail, ellers er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os igen

Med venlig hilsen Karin Brøndum Pehrson Call-Center Securator A/S

Det er god service. :)
Af dk_iceman
mjkc skrev:I pakken findes der nogle afstandsklodser, der kan øge afstanden til skærmen. Jeg har selv sat en af de mindste på og øget afstanden lidt. Det har også været nødvendigt pga. at hdmi indgangen jo vender bagud og jeg ikke havde et hdmi-stik md vinkel. Jeg har ikke oplevet problemer med varmen.
de afstands klodser, er det de plastik ruller der er med ??

hvordan montere du dem så den kommer længere væk fra vægen ??

har selv et beslag hvor den er lige tæt nok på vægen. så vil gerne ha den lidt væk fra vægen.
Af mjkc
dk_iceman skrev:
mjkc skrev:I pakken findes der nogle afstandsklodser, der kan øge afstanden til skærmen. Jeg har selv sat en af de mindste på og øget afstanden lidt. Det har også været nødvendigt pga. at hdmi indgangen jo vender bagud og jeg ikke havde et hdmi-stik md vinkel. Jeg har ikke oplevet problemer med varmen.

har selv et beslag hvor den er lige tæt nok på vægen. så vil gerne ha den lidt væk fra vægen.
Jeg har brugt de sorte afstandsklodser - i plastik - og sat dem imellem beslaget og selve skærmen. Jeg har så brugt en skrue med den rette længde. De fulgte med beslaget.
Af dk_iceman
mjkc skrev:
dk_iceman skrev:

Jeg har brugt de sorte afstandsklodser - i plastik - og sat dem imellem beslaget og selve skærmen. Jeg har så brugt en skrue med den rette længde. De fulgte med beslaget.
okay den måde har jeg ikke tænkt på... spørger måske dumt.. men kan det holde til det ??

stresser man ikke beslaget og de plastik bøsninger meget og hvad med selve skærmen kan den holde til det ??

tænker bare på beslaget er væk fra skærmen så det eneste der holder er skruerne ??

hvis nogen vil forklare mig lidt hvorfor det ikke er en dårlig ide ??

jeg har selv beslaget helt op af skærmen og selve skruerne er ca 8 mm inde i skærmen..
Af mjkc
dk_iceman skrev:
mjkc skrev:
dk_iceman skrev: de afstands klodser, er det de plastik ruller der er med ??

okay den måde har jeg ikke tænkt på... spørger måske dumt.. men kan det holde til det ??

stresser man ikke beslaget og de plastik bøsninger meget og hvad med selve skærmen kan den holde til det ??

tænker bare på beslaget er væk fra skærmen så det eneste der holder er skruerne ??

jeg har selv beslaget helt op af skærmen og selve skruerne er ca 8 mm inde i skærmen..
Jeg har ikke rigtig forstand på belastning og den slags, men afstandsbøsninger og skruer fulgte med ophænget. Det har nu hængt i et år og jeg har lige haft skærmen af væggen for se, om beslag mv. har flyttet sig. Det havde det overhovedet ikke.
Af dk_iceman
mjkc skrev:
dk_iceman skrev:
mjkc skrev: Jeg har brugt de sorte afstandsklodser - i plastik - og sat dem imellem beslaget og selve skærmen. Jeg har så brugt en skrue med den rette længde. De fulgte med beslaget.

Jeg har ikke rigtig forstand på belastning og den slags, men afstandsbøsninger og skruer fulgte med ophænget. Det har nu hængt i et år og jeg har lige haft skærmen af væggen for se, om beslag mv. har flyttet sig. Det havde det overhovedet ikke.

tusind tak for hælpen, overvejer kraftigt at prøve og montere de afstands stykker så jeg har plads til kabler bag på skærmen..

en ting jeg har bemærket ved ikke om du kan hjælpe mig med det spørgsmål...

Da jeg fjernede de skruer der sidder i skærmen fra fabrikken (dem til vægbeslag) kunne jeg se at ved det ene hul sad bagbeklædningen ikke fast, man kunne trykke det ind mod selve monterings hullet til..

kort sagt det sorte metalbagside på skærmen sidder ikke fast omkring det ene hul til vægbeslag, men en smule løs ??

er det ikke meningen bagsiden af skærmen skal sidde fast med de huller ??

ved ikke om det giver mening ?