Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dannyaa
hej jeg står,r i den situation jeg skal have nyt tv,
det skal være et 40"

jeg må indrømme jeg er helt tosset med samsungs c serie tv,
og har kigget meget på deres serie 9-8-7 serie

så her er et par spørgsmål:

hvad er den egentlige forskel på serie 9-8? er det blot den fjernbetjening og fod, jeg mener er det samme teknologi? med at dioderne sidder inde bag og ikke langs kanten,

og deres serie 7 er det så dårligere nu det er kant belyst?

hvad med crosstalk osv?
er der bedre alternativer derude til 3d osv.

skal for god ordens skyld sige jeg ønsker et lcd led, ikke et lcd og heller ikke plasma, da jeg skal bruge det til at spille xbox samt ps3 på hovedsageligt:)

håber i kan hjælpe mig:)
evt nævne nogle modeller der værd lige kigge på :)
Af Mysen
Alle Samsungs LED modeller er kantbelyste. 9'eren er tyndere end 8'eren, og på avforums.com viste den sig at være bedre. På flatpanels var den ringere, men kort sagt, så er det den tynde profil, der gør det dyrere og ikke billedkvaliteten.
7'eren er magen til 8'eren, stort set. Den har bare et andet design.
3D er efter sigende ringe på disse modeller, selv om jeg ikke har set det. Jeg har en 3D model, der er nogenlunde rost for det, og med det i betragtning, vil jeg anbefale, at du finder en anden model end en af disse, hvis 3D er vigtigt for dig.
D8005 klarer 3d bedre, og hvis det er en general ting for 2011, så er det en D-model, du bør kigge efter. D6505 er indenfor dit budget.
Af dannyaa
hvad er så forskellen på c og d? :)
Af Michael P
Så vidt jeg ved så er C den ældre model, altså D er den nyeste ;)
Af dannyaa
ja hvis det tilfældet vil jeg da se på d modellen men den du nævner der myr, er da plasma og jeg vil ik have plasma vil have lcd led;)

kan i nævne nogle modeller inden for d serien der værd kigge på til under 9000 kr i 40"
Af Mysen
Den jeg nævnte var er LCD med LED.
Af Mysen
UE40C7705 er godt et år gammel.

UE40D6505 er kommet for nyligt.

Samsung bruger bogstavet til at betegne, hvilken der er nyest. Det startede med A for 3 år siden. C-modellerne er fra 2010 og D-modellerne er fra 2011

UE betyder, at det er LED-serien. Plasmamodellerne starter med PS. Jeg ved ikke om UE40D6505 er bedre end UE40C7705 for det er jo en modelserie lavere. Men den er i hvert fald nyere, hvilket betyder, at den har en smallere ramme og sikkert også bedre 3D.
Af dannyaa
der blev jeg en hel del klogere, jamen så skal jeg da have et fra d serien medmindre de koster en arm:D
Af dannyaa
UE40D6515
nogle kendskab til denne model?
Af Mysen
Det er den samme som D6505, men den er bare hvid.
Af Mysen
Det er svært at sige, inden der kommer en test af 6-serien. D7005 er stort set magen til D8005 bortset fra lidt internethukommelse og en ramme, der ikke er aluminium.
D8005 er temmelig rost af testpanelet herinde, og er en klar forbedring ift. sidste års modeller. - ikke mindst på 3D delen.

d7005 er bedre, men om den er merprisen værd, er jo op til den enkelte at bestemme.